سیاسی

عراق حامل پیام ایران به عربستان و دریافت کننده پیام امریکا علیه ایران

عراق تنها کشور منطقه است که با همه گروه های درگیر در پرونده سوریه روابط دوستانه دارد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری فرانس پرس با انتشار گزارشی درباره ترافیک دیپلماتیک در بغداد و سفر رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه به عراق در آینده نزدیک خبر داد که «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق در سفر اخیر خود به ریاض حامل پیامی از جانب ایران و ترکیه و سوریه بوده است.

به گزارش «بغداد الیوم» عراق پس از چند دهه جنگ و تحریم و مشکلات داخلی امروز به میدان تلاقی قدرت های منطقه ای تبدیل شده و پس از وساطت میان قطر و سوریه، اخیرا نیز حامل پیامی از جانب ایران و ترکیه و سوریه برای ریاض درباره وضعیت تازه منطقه بوده است.

این گزارش افزوده که دولت «عادل عبدالمهدی» در وضعیت تنش های منطقه ای تحت فشارهای شدیدی است به خصوص که «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع امریکا در سفر خود به عراق از عبدالمهدی درباره امکان پیوستن عراق به ائتلاف ضد ایران پرسیده است.

بنا به این گزارش عراق امروز در کشاکش میان سیاست های ایران و امریکا در منطقه است و باید روابط خود را با هردو کشور مستحکم نگه دارد و باید دید که دستگاه دیپلماسی عراق این وضعیت را چگونه مدیریت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بغداد امروز تنها کشور عربی است که با همه گروه های درگیر در پرونده سوریه، از روسیه و ائتلاف بین المللی و ترکیه و ایران و کردها و دولت بشار اسد و مخالفانش، روابط دوستانه دارد.

این گزارش به نقل از یک منبع نظامی غربی نیز افزوده که ائتلاف بین المللی تاکنون 2.5 میلیارد دلار برای آموزش نیروهای عراقی هزینه کرده است و کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش در حال تلاش برای تبدیل عراق به کشوری بسیار مؤثر در آینده منطقه هستند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا