سرخط خبرها

صدر و حکیم اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بلندی های جولان را محکوم کردند

صدر و حکیم در بیانیه های جداگانه اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را محکوم کردنذ.

میدل ایست نیوز: سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در مخالفت با شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان از سوی آمریکا خواستار محکومیت این اقدام و ایستادن در مقابل آن شد.

به نوشته وبگاه خبری «الإباء» عراق، دفتر مقتدی صدر با صدور بیانیه‌‌ای تأکید کرد که ترامپ تلاش دارد منطقه را از طریق ترسیم نقشه جدید برای آن در عمل انجام شده قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: قدرت استعمار و استکبار جهانی پس از اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، دست به اقدام تازه‌ای زده و حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را به رسمیت شناخته است.

او هدف از این اقدام را تلاش برای ترسیم نقشه جدیدی در خاورمیانه دانست و گفت ترامپ می‌خواهد منطقه را در عمل انجام شده قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبر جریان صدر این گونه اقدامات را که با قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های جهانی تناقض دارد محکوم می‌کند و از همگان می‌خواهد در راستای احقاق حق و یاری مردم مظلوم مقابل آن بایستند.

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی نیز بر مخالفت قاطع با تلاش های جاری برای به رسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که پاره پاره کردن خاک مسلمانان و دادن آن به رژیم اشغالگر با حمایت کشورهای بزرگ انجام می شود و این کشورها باید از تکرار تجربه تحریک عواطف مسلمانان دست بکشند.

وی تأکید کرد که جولان و فلسطین مناطقی عربی هستند و حق چیزی نیست که دچار مرور زمان شود.

پس از شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان سوریه از سوی ترامپ در روز دوشنبه گذشته، تا کنون هیچ کشوری در تأیید آن اقدام نکرده و کشورهای غربی و سازمان ملل نیز این اقدام را خلاف حقوق بین‌الملل دانسته‌اند. فرانسه نیز خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت در این خصوص شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا