سرخط خبرها

منبع آگاه: ارائه راهکاری برای نزدیک‌سازی دیدگاه ایران و عربستان از سوی نخست وزیر عراق

منبع سیاسی نزدیک به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که وی طی سفر کنونی خود به تهران راهکاری برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و عربستان مطرح خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: منبع سیاسی نزدیک به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که وی طی سفر کنونی خود به تهران راهکاری برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و عربستان مطرح خواهد کرد.

منبع مذکور به شبکه روسیا الیوم گفت: «در سفر عبدالمهدی درخصوص روابط دوجانبه بغداد و تهران، ساز و کارهای اجرایی ساختن توافق‌نامه‌ها و یادداشت‌های همکاری فیمابین بحث و تبادل نظر خواهد شد. همچنین نخست وزیر عراق طی دیدارهای خود در تهران راهکاری را درخصوص ایران و عربستان مطرح خواهد کرد.»

وی افزود: «این راهکار از زمانی که عبدالمهدی در ماه گذشته به مصر سفر کرد، آغاز شد و جزئیات بیشتر آن طی سفر آتی وی به عربستان روشن‌تر خواهد شد.»

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق امروز برای سفری دو روزه به همراه هیئتی بلندپایه از وزرا و تجار عراقی وارد تهران، پایتخت ایران شد. وی در این دیدار با مقامات ارشد ایرانی درمورد پرونده‌های متعددی از جمله پرونده اقتصادی و تجاری در راستای کاهش فشارهای ناشی از تحریم‌های اعمالی امریکا علیه ایران رایزنی خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا