سرخط خبرهاسیاسی

«نتانیاهو» ابعاد تازه ای از «معامله قرن» را افشا کرد

به گفته نتانیاهو یکی از اصول این طرح سلطه اسرائیل بر سراسر کرانه باختری است.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از برخی اصول ثابت طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» پرده برداشت.

او در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» تأکید کرد که هرکس فکر می کند کشور فلسطینی شکل خواهد گرفت که از دو طرف اسرائیل را احاطه کند به او می گوییم که چنین چیزی نخواهد بود.

نتانیاهو در این مصاحبه تأکید کرد که انتخاب واقعی درباره نوار غزه «گرفتن و حکومت کردن بر آن است» و افزود که امروز غزه و کرانه باختری دو نهاد جدا از هم اند و این برای اسرائیل بد نیست.

نتانیاهو افزود که سه اصل مهم در این طرح در نظر گرفته شده است که یکی از آنها این است که هیچ شهرکی از اسرائیل گرفته نشود و هیچ شهرک نشینی از سکونتگاه خود خارج نشود.

او اصل دوم در این طرح را سلطه اسرائیل بر سرتاسر منطقه غرب اردن که به کرانه باختری شناخته می شود عنوان کرد و افزود که این به معنای بقای دائمی اسرائیل در این منطقه است.

به گفته نتانیاهو اصل سوم در این طرح عدم تقسیم قدس به بخش شرقی و غربی است.

نخست وزیر اسرائیل درباره ایران نیز گفت اسرائیل باید بداند که اسلام افراطی در منطقه وجود دارد و «دولت اسلامی (اشاره به داعش) بزرگ، ایران است که سعی می کند به سلاح هسته ای دست پیدا کند».

همزمان سفیر اسرائیل در ایالات متحده در مصاحبه با سی ان ان تأکید کرد که طرح موسوم به «معامله قرن» تا «چند هفته» بعد از انتخابات اسرائیل (9 آوریل) علنی خواهد شد.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا