سیاسی

امریکا در پی تحریم رئیس مجلس لبنان

منابع امریکایی خبر داده اند که «نبیه بری» هیئتی پارلمانی را برای مذاکره در این موضوع به واشنگتن فرستاده است.

میدل ایست نیوز: ایالات متحده درصدد است که در راستای افزایش تحریم های خود بر حزب الله لبنان، جنبش «امل» و رهبر آن «نبیه بری» را که رئیس مجلس لبنان است نیز مشمول تحریم های خود قرار دهد.

روزنامه انگلیسی زبان «د نشنال» که در ابوظبی منتشر می شود به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که پس از سفر اخیر «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا به لبنان و دیدار وی با چهره های سیاسی این کشور امریکا به این نتیجه رسیده که باید جنبش امل و تأمین کنندگان مالی آن را نیز مشمول تحریم ها علیه حزب الله قرار دهد.

این گزارش افزوده که در پی مطرح شدن احتمال مشمول شدن «نبیه بری» به این تحریم ها وی هیئتی پارلمانی را به واشنگتن اعزام کرده است تا در این باره با مقامات امریکایی رایزنی کنند.

منبع این گزارش که از نزدیکان یکی از مشاوران ارشد در کاخ سفید و مسئولان خزانه داری امریکاست تأکید کرده که کاخ سفید به این جمع بندی رسیده که حزب الله و جنبش امل دو روی یک سکه اند و نبیه بری نیز وابسته به ایران است و نقش پوشش سیاسی برای حزب الله را بر عهده دارد.

این منبع گفته که امریکا در پی فشار اقتصادی بر لبنان است و این فشار تا زمان کنار رفتن نبیه بری ادامه خواهد یافت و هدف از این تحریم ها آن است که رهبران سیاسی لبنان تکلیف خود را در قبال ایران مشخص کنند.

براساس این گزارش ریاست هیئت پارلمانی اعزام شده از سوی نبیه بری را «یاسین جابر»، نماینده کهنه کار مجلس لبنان بر عهده دارد که از سال 1992 در مجلس این کشور بوده و از رهبران مقاومت دربرابر اسرائیل در مرحله اشغال لبنان بوده است.

منبع
دنشنال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا