سرخط خبرها

مسائل خاورمیانه و حقوق بشر در مصر محور مذاکرات «السیسی» ـ «ترامپ»

رئیس جمهور مصر که به امریکا سفر کرده امروز با رئیس جمهور ایالات متحده دیدار خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه امریکایی خبر داد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ر امریکا در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» که امروز در کاخ سفید انجام خواهد شد تنش های منطقه خاورمیانه و امنیت و اصلاحات اقتصادی و حقوق بشر در مصر را بررسی خواهد کرد.

این مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که تحولات جامعه مدنی و حقوق اقلیت مسیحی در مصر نیز در دستور کار مذاکرات سران مصر و ایالات متحده است.

این مقام در پاسخ به این پرسش که آیا امریکا از اقدام پارلمان مصر برای تعدیل قانون اساسی کشور حمایت می کند یا نه گفت که دولت امریکا حکومت مصر را به تقویت نهادهای دموکراتیک در کنار رعایت منافع امنیتی امریکا فرا می خواند.

او افزود که ترامپ به روابط امریکا با مصر مانند روابط امریکا با دیگر کشورهای جهان از منظر منافع امریکا نگاه می کند.

برخی ناظران احتمال داده اند که السیسی در این سفر موضوع همکاری نظامی با امریکا را نیز مطرح کند، اما این مقام مسئول با توجه به قرارداد مصر برای خرید سلاح از روسیه گفت که رئیس جمهور امریکا اجازه هیچ گونه نرمش در تحریم کشورهایی را که با بخش های نظامی روسیه در تعامل باشند نمی دهد.

او گفت: «کشورهایی که در پی حفظ روابط نظامی خود با امریکا هستند باید قوانین مربوط به همکاری نظامی با روسیه را جدی بگیرند».

عبدالفتاح السیسی قرار است امروز در واشنگتن با دونالد ترامپ دیدار کند.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا