سرخط خبرها

«عبدالمهدی» در هفته جاری به عربستان سعودی می رود

نخست وزیر عراق در هفته جاری به عربستان سعودی می رود.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق با حضور در نشست ائتلاف «بناء» خبر داد که در هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

او در این اظهارات که گفت که بسیاری رسانه های مخالف تبلیغات گسترده ای علیه عراق انجام داده و به نام و اعتبار آن آسیب بسیار زده اند که مقامات عراقی در سفرهای خود به کشورهای منطقه می کوشند این تبلیغات را خنثا کنند و افزود که بر رسانه های داخلی نیز آشوب شدیدی حکمفرماست که باید به فکر مهار آن بود.

نخست وزیر عراق خبر داد که در 6 ماه آینده شاهد تحولی بزرگ در عرصه خدمات در کشور خواهیم بود و از همه خواست که به برنامه مصوب هیئت دولت برای تأمین منافع ملت پایبند باشند و از اقدامات دولت در گفت وگوی سازنده با کشورهای همسایه حمایت کنند.

وی حضور هیئت های عربی در عراق را به معنای بازگشت ابهت دولت عراق دانست و گفت که باید با تأکید بر اشتراکات سیاسی فضای اعتماد را به جامعه بازگرداند.

عادل عبدالمهدی جنگ با تروریسم را موضوعی بسیار مهم دانست و گفت که به دقت این موضوع را زیر نظر دارد.

او سفر اخیر خود به ایران را دارای ابعاد مثبت بسیار برای تقویت روابط دو کشور دانست و افزود که سفرهای رئیس جمهور و رئیس مجلس بسیار مهم و با دستاوردهای اساسی بوده است و تأکید کرد که حکومت عراق تلاشی جدی برای بازگشت به نقش پیشگام منطقه ای این کشور در پیش گرفته است.

نخست وزیر عراق بر اهمیت فراوان بخش خصوصی و استفاده از سرمایه های داخلی عراق تأکید کرد و از مجلس عراق خواست که هرچه سریع تر قانون بخش خصوصی را تصویب کند.

او همچنین خواستار به روزسازی نظام بانکی کشور شد و گفت که باید دولت دست به اقدامی جدی و عاجل در این باره بزند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا