سرخط خبرهاسیاسی

کارشکنی روسیه مذاکرات کردها با سوریه را به بن بست کشاند

یک مقام کرد تأکید کرد که روسیه به منافع خود با ترکیه اولویت داده است.

میدل ایست نیوز: یک مقام کرد خبر داد که تلاش های کردهای سوریه برای رسیدن به توافق سیاسی با دولت سوریه در دمشق به مشکل خورده است.

در پی تصمیم ایالات متحده برای عقب نشینی نیروهایش از مناطق تحت کنترل کردها در سوریه، این نیروها کوشیدند که مسکو را به وساطت برای آغاز مذاکرات در راستای توافق با دولت «بشار اسد» ترغیب کنند، اما اوضاع کنونی بسیار متفاوت شده است زیرا امریکا هنوز نیروهایش را در سوریه نگه داشته و سوریه تهدیدهای خود درباره حمله به کردها را ازسر گرفته است.

«بدران جیاکرد» از مقامات بلندپایه کردهای سوریه گفت که مذاکرات با دولت مرکزی سوریه هیچ پیشرفته نداشت و افزود که روسیه قرار بود در این باره کارهایی کنند که از آن سر باززدند هرچند همچنان مدعی اند که درحال کار کردن روی طرح خود هستند.

کردهای سوریه تأکید می کنند که قصد جنگ با دولت مرکزی را ندارند و فقط می خواهند به حکومتی خودمختار در چارچوب حکومت سوریه برسند، اما سوریه با سطح خودمختاری مورد نظر کردها مخالف است.

وزیر دفاع سوریه ماه گذشته تأکید کرد که اگر کردها به حکومت مرکزی تن ندهند مناطق تحت کنترلشان به زور از آنها گرفته خواهد شد.

جیاکرد تأکید کرد که روسیه منافع دوجانبه خود با ترکیه را بر تلاش برای توافق با دمشق اولویت داده است و پس از دیدار با مقامات ترکیه نقش وساطت خود را ادامه نداده و این باعث شده که مذاکرات با دمشق به بن بست برسد.

او روسیه را دارای مسئولیت تاریخی در این موضوع دانست.

منبع
الحیاة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا