سیاسی

چه کسی شکاف در سازمان بدر را رهبری می کند؟

یک منبع آگاه درون سازمان بدر تأکید کرد که «قاسم الاعرجی» در حال تلاش برای ایجاد شکاف درون سازمان بدر است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه خبر داده اند که با شدت گرفتن اختلافات درون سازمان بدر به ریاست «هادی العامری»، گروهی از این سازمان به رهبری «قاسم الاعرجی»، وزیر کشور سابق عراق در پی جدا شدن از بدر هستند.

به گزارش «العالم الجدید» روز شنبه گروهی از نیروهای بدر که به دستور العامری از آن اخراج شده بودند روز شنبه دربرابر مقر این سازمان در منطقه جادریه در مرکز بغداد تظاهرات کردند و پلیس برای متفرق کردن جمعیت وارد عمل شد و تعدادی را بازداشت کرد.

برخی شاهدان محلی در منطقه پیرامون دفتر سازمان بدر به «العالم الجدید» گفته اند که شمار تظاهرات کنندگان کم نبود و همه خواستار آن بودند که حقوق قطع شده شان بار دیگر برقرار شود و مدعی بودند که در وضعیتی نامشخص همه اخراج شده اند.

این شاهدان با تأکید بر خشونت پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان تأکید کردند که این اولین بار نیست که تظاهراتی از این نوع برگزار می شود اما این بار به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و برخورد خشن پلیس با هر بار دیگر تفاوت آشکاری داشت.

پلیس گارد حفاظت دفتر بدر در بغداد حاضر به هیچ گونه توضیحی در این باره نشد و به مردم هشدار داد که با تظاهرات کنندگان همراهی نکنند.

این اعتراضات اعضای سابق بدر در مدت اخیر ابعاد گسترده ای یافته است، چندان که در نشست هفته گذشته «عادل عبدالمهدی» با تعدادی از شهروندان عراقی مقیم ایران در تهران نیز تعدادی از حاضران دربرابر نخست وزیر عراق از هادی العامری به شدت انتقاد کردند و مدارکی درباره غیر قانونی بودن اخراجشان به دستور العامری به نخست وزیر ارائه دادند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در همین حال یک منبع مطلع درون سازمان بدر به «العالم الجدید» گفته که «قاسم الاعرجی» در واکنش به کنار گذاشته شدنش از میدان نامزدهای وزارت کشور عراق در حال تلاش برای ایجاد شکاف در بدر و خارج شدن از آن است.

به گفته این منبع الاعرجی در حال یارگیری درون سازمان بدر است و می خواهد تشکیلات تازه ای راه بیندازد و این وضعیت باعث شدت گرفتن اختلافات و تنش ها درون بدر شده است.

این عضو سازمان بدر مدعی شده که این اقدامات الاعرجی «با حمایت یک کشور عربی» صورت می گیرد و بعید نیست که تظاهرات اخیر هم کار الاعرجی بوده باشد.

قاسم الاعرجی در دولت «حیدر العبادی» در سمت وزیر کشور کارنامه خوبی داشت و توانسته بود محبوبیت مردمی نیز کسب کند اما العامری مانع از تمدید وزارت کشور وی شد.

الاعرجی در چند روز گذشته اظهاراتی درباره عربستان سعودی داشته که خلاف گفتمانی است که معمولا از سران حشد الشعبی شنیده می شود. ازجمله وی تأکید کرد که هیچ شاهدی مبنی بر حمایت عربستان از داعش وجود ندارد.

عملکرد سازمان بدر در دوره جدید مجلس عراق و ائتلاف هایش با برخی نیروهای سیاسی اهل سنت که سابقه حمایت علنی از حزب بعث و داعش داشتند انتقادات جدی را باعث شده است.

منبع
العالم الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا