سرخط خبرهاسیاسی

الحلبوسی: طرح رأی گیری اخراج نظامیان امریکایی در مجلس عراق اعلام وصول نشده است

رئیس مجلس عراق با اشاره به تصمیم دولت عراق در سال 2011 درباره اخراج نیروهای امریکایی گفت: «دیگر اشتباه سال 2011 را به علت تعارف های سیاسی تکرار نمی کنیم».

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق در مصاحبه ای تلویزیونی دریافت هرگونه درخواست برای رأی گیری درباره اخراج نیروهای ائتلاف بین المللی در مجلس عراق را انکار کرد.

او روز شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که درباره نوع فعالیت نیروهای خارجی در عراق و مأموریت آنها اختلاف نظر وجود دارد و آنچه اکثریت نیروهای سیاسی بر آن اتفاق نظر دارند آن است که جنگ با تروریسم هنوز تمام نشده است و هنوز سلول های خفته داعش وجود دارند.

الحلبوسی با اشاره به تصمیم دولت عراق در سال 2011 درباره اخراج نیروهای امریکایی گفت: «دیگر اشتباه سال 2011 را به علت تعارف های سیاسی تکرار نمی کنیم».

این عضو ائتلاف بناء به ریاست «هادی العامری» تأکید کرد که «درون ائتلاف بناء درباره ضرورت حفظ نیروهای ائتلاف برای آموزش و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی نیروهای نظامی عراقی هیچ اختلافی دیده نمی شود» و افزود که تأکید وی بر نیاز عراق به این نیروها هیچ مشکلی برای وی در ائتلاف بناء ایجاد نمی کند.

رئیس مجلس عراق گفت که برخی نمایندگان سؤال هایی از نخست وزیر درباره مأموریت این نیروها یا کارکرد آنها مطرح کرده اند، اما مطلقا طرحی برای رأی گیری اخراج نیروهای امریکایی به هیئت رئیسه مجلس وصول نشده است.

او تأکید کرد که برای تصمیم گیری در این باره به نظر فرمانده کل نیروهای مسلح نیاز است و اوست که نیازهای نظامی و امنیتی کشور را به دقت می داند و افزود که نیروهای سیاسی و رئیس جمهور و نخست وزیر همچنان معتقدند که این نیروها باید در عراق باشند.

الحلبوسی همچنین از دخالت برخی نیروهای حشد الشعبی برای بازداشت افراد در استان انبار انتقاد کرد و گفت که این استان نیروی پلیس دارد و بازداشت افراد بر عهده پلیس است و افزود که برخی افراد منتسب به حشد الشعبی حتی تردد ماشین ها در مناطق سنی نشین را هم به اختیار خود گرفته اند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا