سیاسی

بازداشت برخی از تظاهرات‌کنندگان اخراجی سازمان بدر به دستور عامری

پایگاه خبری العالم الجدید عراق مدعی شد که تظاهرات‌کنندگانی که برای دریافت حقوق‌شان دست به تظاهرات در مقابل مقر سازمان بدر زده بودند، به دستور هادی العامری متفرق شده و برخی نیز بازداشت شدند.

میدل ایست نیوز: در سایه پیامدهای اعتراضات در مقابل مقر کل سازمان بدر در شهر الجادریه در مرکز بغداد، تظاهرکنندگانِ عضو این سازمان، «هادی العامری»، دبیرکل سازمان بدر را به زیر پا گذاشتن حقوقشان متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم الجدید عراق، این افراد اعلام کردند که نیرویی از تیپ ۲۷ حشد الشعبی (که در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار مستقر است) فراخوانده شد تا تظاهرات تعدادی از اعضای سازمان بدر را که در پی اخراج از این سازمان، حقوقشان تضییع شده است، متفرق کنند.

آنها عنوان داشتند که دستوراتی از سوی هادی العامری صادر شده تا حکم جلب قضایی چهار تن از برپا کنندگان تظاهرات اجرایی شود و در مرکز پلیس العلویه در مرکز بغداد بازداشت شوند.

آنها با تهدید برای آنکه تظاهرات بزرگ دیگری را به راه خواهند انداخت، از اعضای سازمان بدر خواستند که در کنار آنها بایستند.

یکی از تظاهرکنندگان که نام خود را «ابومصطفی الکاظمی» عنوان کرده بود، از طریق یک فایل صوتی که به “العالم الجدید” فرستاده، خطاب به «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر و طرف‌های ذیربط در وزارت کشور اعلام کرده است: هادی العامری به چه حقی حکم جلب شخصیت‌هایی را صادر می‌کند که این تظاهرات مسالمت آمیزی را با هدف استرداد حقوق برگزار کرده‌اند.

الکاظمی ادامه داد: به چه حقی یک تیپ از حشد الشعبی فراخوانده می‌شود تا این تظاهرات را محاصره کند در حالی که فرماندهی بسیج مردمی نسبت به این مسئله اطلاعی ندارد.

تظاهرکننده‌ای دیگر به نام «ابوحمزه المنصوری» در گفتگویی ضبط شده با العالم الجدید گفت: برادران (تظاهرکنندگان عضو بدر) خواهان حقوق خود (در مقابل مقر اصلی این سازمان در الجادریه در مرکز بغداد) بودند، اما سریعاً مشاجره‌هایی با نیروهایی از تیپ ۲۷ (وابسته به حشد الشعبی/ سازمان بدر) که مقرش در الرمادی است، رخ داد.

المنصوری گفت: آن نیروها دشنام‌هایی علیه تظاهرکنندگان سر دادند تا جایی که کار بالا گرفت و چندین تن از تظاهرکنندگان بازداشت شدند. ما در حال حاضر در نزدیکی مرکز پلیس المسبح و منتظر آزادی آن افراد هستیم. این تمام رخدادهای آن روز بود.

پایگاه خبری العالم الجدید پیشتر از اختلافات موجود در میان سازمان بدر پرده برداشته و علت آن را مخالفت العامری با معرفی قاسم الاعرجی به وزارت کشور عنوان کرده بود که در دولت حیدرالعبادی مسئولیت آن را را برعهده داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا