سرخط خبرها

37 مقام سابق اروپایی خودداری اروپا از تأیید «معامله قرن» را خواستار شدند

امضاکنندگان این نامه رسمی بر ضرورت تشکیل دو کشور در مرزهای 1967 تأکید کرده اند.

میدل ایست نیوز: 37 مقام سابق اروپایی با صدور بیانیه ای رسمی از اتحادیه اروپا خواستند که بر راه حل دو کشوری در اراضی فلسطینی تأکید کنند و طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» را نپذیرند.

به گزارش «هاآرتص» در میان امضاکنندگان این بیانیه نام «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه اسبق آلمان، «جک استرا» وزیر خارجه اسبق بریتانیا، «خاویر سولانا» کمیسر اسبق روابط خارجی اتحادیه اروپا به چشم می خورد.

در این بیانیه به تلاش مشترک دولت امریکا و اتحادیه اروپا برای عملی شدن راه حل دو کشوری اشاره و تأکید شده که دولت کنونی امریکا از این سیاست سنتی فاصله بسیار دارد.

امضاکنندگان این بیانیه افزوده اند که دولت ترامپ خود را ملزم به رعایت قوانین بین المللی نمی داند و تا اینجای کار فقط ادعاهای یکی از اطراف مناقشه درباره قدس را به رسمیت شناخته و به طرز نگران کننده ای به گسترش شهرک ها در اسرائیل بی اعتناست.

در این بیانیه از اتحادیه اروپا خواسته شده که با احترام به قوانین بین المللی و اصول اتحادیه اروپا که پیشتر تصویب شده و براساس آن لازمه صلح پایدار برپایی کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل براساس مرزهای 1967 و تبادل اراضی و اقدامات امنیتی در راستای نیازهای طرفین و یافتن راه حلی رضایت بخش برای مسئله پناهندگان است عمل کند.

روزنامه «واشگتن پست» با انتشار گزارشی خبر داد که در طرح موسوم به «معامله قرن» تشکیل کشور مستقل فلسطین پیش بینی نشده است.

منبع
هاآرتص

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا