سرخط خبرهاسیاسی

دیدار وزیر خارجه ایران با مقامات سوریه + ویدئو و تصاویر

وزیر امور خارجه ایران در دمشق با «بشار الاسد» و «ولید المعلم» دیدارهای جداگانه داشت.

میدل ایست نیوز: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر یک روزه خود به سوریه با «بشار الاسد» رئیس جمهور سوریه و «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه جداگانه دیدار کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به سوریه سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه ایران بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مهمترین مسائل منطقه ای، بررسی آخرین تحولات ابتکار آستانه و روند سیاسی حل بحران در سوریه، پیگیری توافقات سفر معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه از محورهای اصلی گفت وگو در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر به سوریه، با ولید معلم همتای سوری خود نیز دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات فی‌مابین در روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و جهانی از جمله تحولات شمال آفریقا گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با تاکید بر اینکه مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر خطر تروریسم، منطقه را از یک خطر و توطئه بزرگ نجات داد، بر لزوم خروج همه تروریست ها از سوریه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین در دیدار با «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه گفت:  «کل دنیا در یک جبهه هستند، اما برخی این را نمی فهمند».

وزیر امور خارجه سوریه نیز با اشاره به همکاری های دو کشور در سال‌های اخیر اظهار داشت: این همکاری ها موجب شد تا توطئه های بزرگی را خنثی کنیم و لازم است این همکاری ها تداوم و تعمیق یابد.

ظریف پیش از ظهر امروز با استقبال رسمی «فیصل المقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه وارد دمشق شد.

او پس از ورود به دمشق بارگاه حضرت زینب(س) در حومه دمشق را زیارت کرد.

دیدار با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه نیز در دستور کار سفر ظریف قرار دارد.

وزیر امور خارجه ایران قرار است پس از دمشق به ترکیه سفر کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا