سرخط خبرها

گروه بین المللی بحران: ادامه جنگ در یمن به سود ایران است

گروه بین المللی بحران از ایالات متحده خواسته که به عربستان برای پایان جنگ در یمن کمک کند.

میدل ایست نیوز: «گروه بین المللی بحران» از ایالات متحده امریکا خواست که به عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ یمن کمک کند و صادرات سلاح خود تا توقف عملیات نظامی در یمن را به تعلیق درآورد.

به گزارش الجزیره گروه بین المللی بحران تأکید کرده که ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن باید این اندیشه را که در یمن پیروزی ای به دست آورد از ذهن خود پاک کند و به جای آن در پی راه حلی سیاسی در یمن باشد حتی اگر این راه حل سیاسی در مدتی کوتاه وزنی بیش از آنچه عربستان می خواهد به انصارالله بدهد.

گروه بین المللی بحران درباره بهانه دولت «ترامپ» برای ادامه حمایت از ائتلاف عربستان در یمن یعنی موضوع توقف نفوذ ایران تأکید کرده که این محاسبات اشتباه است و افزوده که واقعیت آن است که ادامه جنگ در یمن در نهایت به سود ایران خواهد بود چون هزینه های سنگینی بر دوش عربستان خواهد نهاد و به نام آن آسیب جدی خواهد زد در حالی که هزینه چندانی برای ایران ندارد.

در این گزارش آمده که عربستانی ها خودشان هم در پی پایان دادن به جنگ هستند اما نمی دانند چگونه باید این کار را بکنند و همچنان فکر می کنند که ادامه دادن فشار نظامی به انصارالله آنان را از پا در خواهد آورد اما طولانی شدن جنگ در یمن به مدت چهار سال با همه امکانات نظامی عربستان و متحدانش نشان می دهد که این نظریه باطل است.

این گروه در گزارش خود از ایالات متحده خواسته که فرستاده ویژه ای برای پایان دادن به جنگ در یمن تعیین کند و به عربستان برای بستن این پرونده کمک کند.

نخست وزیر دولت وابسته به عربستان در یمن روز گذشته اعلام کرد که 80 درصد مردم یمن در فقر به سر می برند و 48 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش یافته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا