سیاسی

سران «حشد الشعبی» همراه نخست وزیر عراق در سفر به عربستان

یک وزیر عراقی تأکید کرد که حضور مقامات «حشد» با هدف رفع نگرانی عربستان بوده است.

میدل ایست نیوز: یک وزیر عراقی که نخواسته نامش فاش شود گفت که سفر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به عربستان سعودی بیش از آنکه ابعاد تجاری داشته باشد سیاسی بوده است.

«العربی الجدید» به نقل از یک وزیر عراقی خبر داد که سفر نخست عراق به عربستان دو هفته بعد از سفر وی به تهران بیشتر ابعاد سیاسی داشته تا تجاری یا امضای توافق نامه.

او گفت که برخی چهره های نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در هیئت همراه عبدالمهدی در این سفر حضور داشتند و این با هدف کاهش نگرانی های عربستان درباره حضور نیروهای حشد در منطقه نخیب و سماوه در نزدیکی مرزهای عراق و عربستان بوده است.

از شخصیت های بارز همراه عبدالمهدی می توان شیخ «سامی المسعودی» از فرماندهان بلندپایه حشد و نیز شیخ «محمد الموسوی» مشاور امنیتی نیروهای حشد را می توان نام آورد.

این وزیر عراقی تأکید کرد که عراق می کوشد به دور از محوربندی های منطقه ای با همه برای بازسازی کشور تعامل کند به خصوص که هنوز به ثبات کامل نرسیده و تازه از جنگی سخت بیرون آمده است.

او افزود که گشودن درهای کعبه به روی نخست وزیر و هیئت همراه وی معنای زیادی دارد چون عربستان برای هر مهمانی چنین کاری نمی کند.

این وزیر تأکید کرد که مباحث اقتصادی و بازرگانی بخش اصلی مذاکرات مقامات دو کشور را تشکیل می داده و افزود که یکی از توافقات انجام شده برگزاری مکرر شورای هماهنگی عراق ـ عربستان بوده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا