سرخط خبرها

شاه اردن و شاه مغرب درخواست ملاقات «نتانیاهو» را نپذیرفتند

منابع آگاه خبر دادند که «نتانیاهو» چند روز پیش از انتخابات اسرائیل درخواست دیدار با شاه مغرب و شاه اردن را داده بود که هردو این درخواست را رد کردند.

میدل ایست نیوز: یک منبع بلندپایه اردنی خبر داد که این کشور درخواست اسرائیل برای انجام دیداری میان «بنیامین نتانیاهو» و «ملک عبدالله دوم» دو روز پیش از اجرای انتخابات اخیر اسرائیل را رد کرده است.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود به «ایندیپندنت عربی» گفته که پیش از انتخابات دوره گذشته اسرائیل نتانیاهو با ملک عبدالله دوم دیدار کرد و به وی گفت که اظهاراتی آتشینش صرفا با هدف رأی آوردن است و در صورت انتخاب در مسیر صلح گام برخواهد داشت «اما هیچ اتفاقی نیفتاد و اردن نمی خواهد در محاسبه گری های تنگ نظرانه نتانیاهو قرار گیرد و ایستگاهی عربی برای افزایش اعتبار نتانیاهو شود».

ازسوی دیگر، ایندیپنت عربی از منابع موثق اطلاع یافته که درخواستی مشابه به «ملک محمد ششم» شاه مغرب نیز ارائه شده که وی نیز آن را رد کرده است.

این منابع گفته اند که نتانیاهو یک هفته پیش از انتخابات خواستار دیدار با شاه مغرب شده اما وی این درخواست را نپذیرفته است.

برقراری روابط دوستانه با سران کشورهای عربی یکی از برگ برنده های نتانیاهو در انتخابات بوده که اعتبار سیاسی بالایی به وی بخشیده است.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا