سیاسی

مخالفت عبدالمهدي با احضار كاردار امريكا به دليل معافیت از تحریم هاي ایران

منبع آگاه در نخست وزیری عراق اعلام کرد که علت عدم احضار کاردار سفارت امریکا در بغداد به معافیت تحریمی جدیدی بر می گردد که واشنگتن به عراق اعطا کرده است.

میدل ایست نیوز: منبعی آگاه در نهاد نخست وزیری عراق خبر داد که «عادل عبدالمهدی» به فراکسیون‌های پارلمانی اعلام کرده که دولت متبوعش با احضار «جوی هود»، کاردار سفارت امریکا در بغداد و ارائه یادداشت اعتراض به وی مخالف است. کاردار سفارت امریکا پیشتر عراق را به اعمال تحریم در صورت نقض تحریم‌های اعمالی واشنگتن علیه ایران تهدید کرده بود.

منبع مذکور به نقل از عبدالمهدی گفت:«علت عدم امکان احضار هود و ارائه یادداشت اعتراض به وی این است که بغداد در رابطه با تحریم‌های ایران به معافیت‌هایی دست یافته به ویژه آنکه امریکا در خصوص واردات برق و گاز، زمان بیشتری به عراق اعطا کرده است.»

این منبع در ادامه افزود: «گروه‌های سیاسی در پارلمان عراق به اعمال فشار به نخست وزیر در رابطه با مداخلات کاردار سفارت امریکا ادامه می دهند و خواهان اقداماتی برای متوقف ساختن این دخالت‌ها هستند.»

جوی هود، کاردار سفارت امریکا پیشتر در مصاحبه با شبکه دجله عراق، طی اظهاراتی تهدید کرده بود که عراق در صورت نقض تحریم‌های اعمالی امریکا علیه ایران، مورد تحریم واشنگتن قرار خواهد گرفت.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا