سرخط خبرها

تظاهرات مردم حومه دیرالزور در اعتراض به «اشغالگری کردها»

کردها ترکیه را به شوراندن ساکنان محلی دیرالزور علیه خود متهم می کنند.

میدل ایست نیوز: یک عضو شورای مدنی دیرالزور که تابع نیروهای اپوزیسیون سوریه است از تظاهرات مردم در شهرها و روستاهای اطراف دیرالزور علیه «یگان های مدافع خلق» کردی که شاخه سیاسی «نیروهای دموکراتیک سوریه» است خبر داد.

به گفته این منبع آگاه این تظاهرات روز پنجشنبه انجام گرفته و بزرگ ترین آنها در شهر بصیره در حومه شرقی دیرالزور بوده که با اعتصاب عمومی و تعطیلی همه فروشگاه ها در اعتراض به گرانی و وضعیت نابه سامان معیشتی و فساد نهادهای تابع نیروهای دموکراتیک سوریه و قاچاق نفت صورت گرفته است.

این منبع گفته که تظاهرات کنندگان خواستار خروج یگان های کرد و تحویل اداره شهرها به نیروهای محلی شده و شعار «نه به اشغالگری کردها» سر داده اند و همچنین خواستار خروج همه نیروهای ایرانی و روسی و امریکایی از استان دیرالزور شده اند.

این عضو شورای مدنی دیرالزور تأکید کرد که علت اصلی راه افتادن این تظاهرات طرح موضوع قاچاق نفت منطقه ازسوی یگان مدافع خلق و انتقال آن به استان حسکه است.

سیاستمداران کرد حکومت ترکیه را به ساماندهی این اعتراضات و تحریک عشایر عربی منطقه علیه کردها متهم می کنند.

به گفته مقامات کرد ترکیه با کمک نیروهای عربی که در میان گروه های اپوزیسیون سوریه ایجاد کرده می کوشد افکار عمومی مردم محلی را تحت تأثیر قرار دهد و آنان را علیه کردها بشوراند.

ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه را گروهی تروریستی می داند و تاکنون بارها به دخالت نظامی در خاک سوریه برای مبارزه با آنان تهدید کرده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه از حمایت نیروهای امریکایی در سوریه برخوردارند.

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا