سرخط خبرها

بررسی شکایت قطر از عربستان و امارات در کمیته بین المللی رفع تبعیض نژادی

کمیته بین المللی رفع تبعیض نژادی اعلام کرد که 3 می زمان دادرسی به شکایت قطر از کشورهای عربستان و امارات است.

میدل ایست نیوز: کمیته بین المللی رفع تبعیض نژادی اعلام کرد که 3 می زمان دادرسی به شکایت قطر از عربستان و امارات است که به ادعای دوحه این دو کشور با اقدامات تبعیض‌آمیز خود به شهروندان قطر آسیب رسانده اند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، این کمیته که از 18 عضو از کشورهای مختلف تشکیل شده است، روز جمعه به شکایت قطر رسیدگی خواهد کرد تا تصمیم بگیرد این شکایت قابلیت پیگیری دارد یا نه و اینکه کیفرخواست مذکور از شروط لازم برای ارجاع این پرونده به گروه ویژه داوری را داراست یا خیر.

دوحه برای دفاع از این کشور در پرونده یاد شده «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی»، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه قطر را مامور کرده است.

شکایت قطر دومین شکایتی است که کمیته رفع تبعیض نژادی از زمان به تصویب رسیدن توافق‌نامه بین المللی رفع هر گونه تبعیض نژادی در دسامبر 1962 میلادی به آن رسیدگی می کند، پیشتر فلسطین شکایت مشابهی را از اسرائیل به اتهام انجام تبعیض نژادی به این کمیته ارائه داده بود.

کشورهای مصر، عربستان، بحرین و امارات از تاریخ 5 جولای سال 2017 قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و پناه دادن به گروه‌های تروریستی مورد تحریم و محاصره قرار داده است، این در حالی است که دوحه این اتهام را رد می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا