سرخط خبرها

مذاکرات هیئتی از عشایر دیرالزور با معاون رئیس جمهور ترکیه

تظاهرات اعراب ساکن اطراف دیرالزور علیه نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: تظاهرات علیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در اطراف دیرالزور در حالی ادامه یافته که هیئتی از عشایر سوریه با معاون رئیس جمهور ترکیه دیدار کرده اند.

«ابومحمد الجزراوی» فعال رسانه ای سوریه ای در گفت وگو با «العربی الجدید» تأکید کرد که تظاهرات در روستاهای دیرالزور که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه هستند ادامه دارد و این نیروها به مطالبات مردم بی اعتنا هستند.

الجزراوی گفت که اعتراض ها به اقدامات امنیتی قسد و عدم توزیع عادلانه درآمدها مربوط می شود.

او افزود که معترضان محلی مسیر تانکرهای حامل نفت به سمت استان حسکه را بسته اند و نیروهای دموکراتیک سوریه دست به دستگیری بسیاری از فعالان معترض زده اند و همچنان بسیاری از جوانان را به سربازی اجباری وادار می کنند.

همزمان با این تحولات هیئتی از «شورای عالی قبایل و عشایر سوریه» در آنکارا با «فؤاد اکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

یک منبع مطلع از این شورا گفت که این هیئت به ریاست «رامی صالح» رئیس شورا بوده و وضعیت شهروندان سوریه ای زیر کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه و مشکلات آنان را با طرف ترکیه ای در میان گذاشته است.

این منبع تأکید کرد که مقام ترکیه ای وعده کمک به پناهجویان سوریه در خاک ترکیه تا زمان بازگشت آنها به سکونتگاه هایشان را داده است.

شورای عالی قبایل و عشایر سوریه متشکل از حدود 200 قبیله و عشیره کرد و عرب و ترکمن است که یک سال پیش در شهر اعزاز در نزدیکی حلب اعلام موجودیت کرد و ماه گذشته در شهر غازی انتب ترکیه دفتری برای خود افتتاح کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا