اجتماعیسرخط خبرها

پنج فتوای عجیب گروه تروریستی داعش در ارتباط با ماه رمضان

شبکه روسیا الیوم پنج مورد از عجیب‌ترین فتواهای گروه تروریستی در ارتباط با ماه رمضان را منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: شبکه روسیا الیوم پنج مورد از عجیب‌ترین فتواهای گروه تروریستی در ارتباط با ماه رمضان را منتشر کرد.

فتوی نخست بر لزوم باز کردن روزه اعضای داعش به هنگام نبرد تاکید دارد چرا که روزه، انسان را از لحاظ جسمی ضعیف می کند، به همین دلیل روزه‌دار دچار سستی و خستگی می شود و این امر بنا به اعتقادات داعش موجب باز ماندن عناصر این گروه از ادامه نبرد می شود.

فتوی دوم زنان را از خروج در روزهای ماه رمضان منع می کند تا مبادا این امر فتنه‌ای را در میان مسلمانان برانگیزد، زنی که می خواهد پس از نماز مغرب به بیرون از خانه برود باید یکی از محارمش او را همراهی کنند.

فتوی سوم بر ضرورت بسته بودن فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در 10 روز آخر ماه رمضان تاکید دارد تا مسلمانان تنها به عبادت مشغول باشند.

فتوی چهارم عنوان می کند کسی که داعش را دوست نداشته باشد، روزه او مورد قبول نیست، به طوری که مفتی گروه تروریستی داعش در شهر حمص سوریه در اظهاراتی گفت:«فردی که داعش را دوست ندراد، روزه او پذیرفته نمی شود، کسی که این خصلت را ندارد سختی روزه را بر خود هموار نکند که تنها با روزه گرفتن تشنگی و گرسنگی را بر خود تحمیل کرده و روزه‌ وی مورد قبول نخواهد بود.

فتوی پنجم بر بُطلان روزه فردی تاکید دارد که عضو داعش نیست، هر فردی که ثابت شود روزه است ولی از اعضای داعش نیست، روزه وی باطل است و می توان حکم حد را بر وی جاری ساخت زیرا در زمره افراد منافق قرار می گیرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا