سرخط خبرها

سناتور امریکایی: ایران به حشد الشعبی اجازه حمله به امریکایی ها را نداده است

«انگوس کینگ» که اخیرا در امریکا بوده نسبت به گفتمان جنگ طلبانه «بولتون» درقبال ایران و عواقب آن ابراز نگرانی کرد.

میدل ایست نیوز: «انگوس کینگ» سناتور امریکایی و عضو کمیسیون نیروهای مسلح سنای امریکا تأکید کرد که ایران به نظامیان حشد الشعبی اجازه حمله به نیروهای امریکایی در عراق را نداده است.

او که اخیرا برای بازدید از نیروهای امریکایی مستقر در عراق به این کشور سفر کرده در مصاحبه با «فارن پالسی» نسبت به گفتمان افراطی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی عراق در امریکا هشدار داد و تأکید کرد که این گفتمان ممکن است ایران را به واکنش وادارد.

کینگ تأکید کرد که یکی از مشکلاتی جدی در عراق موضوع نیروهای حشد الشعبی است که قدرت زیادی در کشور دارند اما افزود که این قدرت زیاد به معنای سلطه کامل آنها در دولت نیست.

او گفت که وقتی در عراق بوده باخبر شده که این نیروها قصد حمله به نیروهای امریکایی در عراق را داشته اند اما ایران به آنها اجازه نداده و افزود که این نگرانی هست که با شدت گرفتن تنش ایران این کنترل را بردارد و جان سربازان امریکایی به خطر افتد.

این سناتور امریکایی گفت که اوضاع بسیار خطرناک است و افزود که «نگرانم کار به درگیری نظامی ای بکشد که برای ما خیلی سخت خواهد بود».

او ادامه داد که در دیدارهایش با مقامات عراقی متوجه شده که اوضاع در این کشور همچنان پرمسئله است و «باید در قبال ایران قاطع تر باشیم، اما باید خطوط ارتباطی ای هم داشته باشیم که کار به درگیری اتفاقی نکشد».

وی تأکید کرد که بولتون تاکنون چندبار از سرنگونی رژیم ایران سخن گفته و موضعش کاملا روشن است «و من نگرانم این سیاست به درگیری قطعی بینجامد، این واقعا مایه نگرانی است».

منبع
فارن پالسی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا