سیاسی

فرماندهی مرکزی امریکا: نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در حالت آماده باش بالایی هستند

معاون فرمانده ائتلاف ضد داعش تأکید کرد که «شاهد افزایش تهدید گروه‌های متحد ایران نبوده‌ایم».

میدل ایست نیوز: یک مقام نظامی بریتانیا روز سه شنبه گفته است که شاهد افزایش تهدید از سوی گروه های شبه نظامی متحد ایران در عراق و سوریه نبوده است.

با این حال ساعاتی بعد فرماندهی مرکزی آمریکا، در بیانیه ای اظهارات ژنرال «کریس گیکا» را که معاون فرمانده ائتلاف تحت رهبری آمریکا در نبرد با داعش است رد کرد.

فرماندهی مرکزی امریکا در بیانیه ای نوشت این اظهارات «مغایر تهدیدهای شناسایی شده معتبری است که در دسترس دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و متحدان آن در مورد نیروهای تحت حمایت ایران در منطقه قرار دارد.»

براساس این بیانیه ائتلاف ضدداعش «هم اکنون و درحالی که مترصد تهدیدهای معتبر و احتمالا قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکایی در عراق است، در حالت آماده باش بالایی قرار دارد.»

ژنرال گیکا گفته بود: «نه، ما شاهد افزایش تهدید از سوی نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه نبوده ایم. معلوم است که ما از حضور آنها آگاهیم و آنها را در کنار طیف بزرگ دیگری از سایر گروه ها زیر نظر داریم چون ما اصولا در چنین محیطی فعالیت می کنیم.»

او درحالی چنین اظهار نظر می کند که تنش میان آمریکا و ایران در هفته های اخیر بعد از تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران از سوی آمریکا درحال افزایش بوده است.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا هفته پیش در روز ششم ماه مه گفتند که اعزام ناوگروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» به آب‌های خلیج فارس در واکنش به «تحرکات و رفتار‌های نگران‌کننده ایران» صورت می‌گیرد.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا