سرخط خبرها

سازمان بدر: امریکا در معرض هیچ تهدیدی ازجانب حشد الشعبی نیست

«کریم النوری» ازسران سازمان بدر تأکید کرد که حشد الشعبی از فرماندهی کل نیروهای مسلح در بغداد دستور می گیرد.

میدل ایست نیوز: «کریم النوری» ازسران سازمان بدر وجود هرگونه تهدید برای نیروهای امریکایی در عراق ازجانب نیروهای حشد الشعبی را منکر شد.

النوری در مصاحبه با پایگاه روسیه ای «اسپوتنیک» تأکید کرد که پیش از تأسیس نیروهای حشد الشعبی بسیاری نیروها در عراق با ایران همدلی داشته اند و این ربطی به حشد الشعبی ندارند.

او گفت که اقدامات پیشگیرانه ایالات متحده در عراق بخشی از جنگ روانی و سیاسی این کشور علیه ایران است و بعید دانست که جنگی میان دو کشور دربگیرد به خصوص که امریکا می داند این جنگ چه تأثیری بر منافعش در منطقه دارد و ضمن اینکه سلاح فشار اقتصادی علیه ایران از نظر امریکا جواب داده است.

این عضو بلندپایه سازمان بدر به رهبری «هادی العامری» تأکید کرد که حشد الشعبی هیچ ربطی به تهدیدات احتمالی علیه نیروهای امریکایی در عراق ندارد  زیرا نیروهای حشد از فرماندهی کل نیروهای مسلح در بغداد دستور می گیرد و نه هیچ گروه دیگری.

او ادامه داد که امریکا می خواهد نیروهای حشد الشعبی را وارد جنگی کند که به عراق و به حشد الشعبی هیچ ربطی ندارد و هیچ واقعیتی آن را تأیید نمی کند چون هرگونه تصمیم گیری درباره جنگ یا بی طرفی در اختیار دولت عراق است.

پیش از این ایالات متحده با اعلام وجود تهدید علیه منافع و نیروهای کشور در عراق ازجانب «دست نشاندگان ایران» کارکنان غیر ضروری خود در سفارت امریکا در بغداد را از این کشور خارج کرده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا