سرخط خبرها

وزارت خارجه امریکا: در تماس با مقامات عراقی در حال بررسی حادثه اصابت خمپاره هستیم

یک مقام وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که اگر این حادثه کار نیروهای نظامی وابسته به ایران باشد از چشم ایران دیده خواهد شد.

میدل ایست نیوز: در پی اصابت یک موشک به منطقه سبز بغداد، یک مقام در وزارت امور خارجه عراق تأکید کرد که این موشک چندان پیشرفته نبوده و به نزدیکی سفارت امریکا در عراق اصابت کرده است و افزود که این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.

این مقام در گفت وگو با پایگاه عربی زبان «اسکای نیوز» افزود که وزارت امور خارجه امریکا در تماس دائم با مقامات عراق درباره این حادثه است و تأکید کرد که امریکا این حادثه را جدی می گیرد و «در هفته های گذشته نیز بارها تأکید کرده ایم که درمورد حمله به شهروندان امریکایی یا مراکز امریکا در منطقه هیچ تساهلی نشان نخواهیم داد و پاسخی قاطع به آن خواهیم داد».

این مقام امریکایی تأکید کرد که «اگر این حمله کار هر یک از نیروهای نظامی وابسته به ایران بوده باشد مسئولیت آن را برعهده ایران خواهیم نهاد و براین اساس با ایران برخورد خواهیم کرد».

یکشنبه شب یک خمپاره کاتیوشا به منطقه سبز بغداد که بسیاری از سفارتخانه های خارجی و ساختمان های دولتی ازجمله سفارت امریکا در آن واقع اصابت کرد.

اندکی پس از این حادثه منابع امنیتی سکوی پرتاب این خمپاره را در نزدیکی دانشگاه فناوری در بغداد پیدا کردند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا