سیاسی

روزنامه «العرب»: وزیر امور خارجه عمان در سفر به ایران حامل پیام جدی امریکا بود

منابع دیپلماتیک غربی گفته اند که وزیر خارجه عمان در سفر به ایران حامل این پیام بوده که امریکا در تلاش برای تغییر رفتارهای ایران جدی است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «العرب» به نقل از منابع دیپلماتیک غربی خبر داد که «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان در سفر به ایران حامل پیامی ازجانب امریکا درباره آمادگی امریکا برای حمله به ایران درصورت هرگونه اقدام خصمانه ایران علیه امریکا و متحدانش در منطقه بوده است.

براساس این گزارش که در شماره امروز (سه شنبه، 21 مه) این روزنامه چاپ لندن منتشر شده بن علوی حامل پیامی ازجانب امریکا به ایران بوده که امریکا در کشاندن تنش میان دو کشور به بالاترین سطح درصورت هرگونه اقدام خصمانه ایران بسیار جدی است.

این منابع غربی تأکید کرده اند که امریکا همچنین این پیغام را به ایران رسانده که آماده مذاکره براساس شرط هایی معین است.

به گفته این منابع سفر یوسف بن علوی به تهران پس از تماس تلفنی «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا با سلطان «قابوس بن سعید»، پادشاه عمان انجام شده است.

این منابع گفته اند که پومپئو در این تماس تلفنی تأکید کرده که امریکا خواستار تغییر حکومت در ایران نیست بلکه می خواهد ایران برخی رفتارهای خود را تغییر دهد و در این باره بسیار جدی است.

به گفته این منابع فرستاده قطر نیز در سفر محرمانه هفته پیش خود به ایران پیغامی مشابه را منتقل کرده بود.

عمان پیش از این نیز واسطه آغاز مذاکرات ایران و امریکا برای رسیدن به توافق هسته ای (برجام) بود.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که یوسف بن علوی در دیدار با همتای ایرانی خود، «محمد جواد ظریف» مسائل منطقه ای و بین المللی را بررسی کرده است.

همچنین بخوانید :

وزیر امور خارجه عمان: ایرانی ها «در شرایط متفاوت» آماده گفت وگو درباره سیاست خارجی شان هستند

منبع
العرب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا