سرخط خبرها

انصار الله: با پهپاد انبار سلاح در فرودگاه نجران عربستان را هدف گرفتیم

گروه انصار الله یمن از حمله تازه ای به تأسیسات نظامی عربستان خبر داد.

میدل ایست نیوز: شبکه تلویزیونی «المسیره» متعلق به حوثی‌های یمن روز سه شنبه ادعا کرد که این گروه یک «انبار سلاح» در فرودگاه نجران عربستان سعودی را با پهپاد هدف گرفته‌اند و شعله‌های آتش در این مکان زبانه کشیده است.

پیشتر، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان اعلام کرده بود که یک «تاسیسات غیر نظامی» در استان نجران این کشور با پهپاد حامل مواد منفجره مورد هدف قرار گرفته است. هنوز درباره تلفات این حمله اطلاعاتی منتشر نشده است.

نیروهای انصارالله در عین حال روز دوشنبه (۲۰ مه) گزارش رسانه‌های سعودی مبنی بر شلیک موشک بالستیک به سمت شهر مکه را تکذیب کردند.

سفارت عربستان در واشنگتن روز دوشنبه در توییتی نوشت که پدافند هوایی این کشور بدنبال حمله موشکی منتسب به نیروهای انصار الله یمن، دو موشک را در آسمان استان مکه رهگیری و منهدم کرده است.

نیروهای انصار الله یک هفته پس از حمله پهپادی به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در عربستان تهدید کرده بودند که این حمله شروعی بر عملیات نظامی علیه «۳۰۰ هدف حیاتی» دیگر در خاک عربستان و امارات عربی متحده است.

مقام‌های عربستان سعودی، سه‌شنبه هفته گذشته (۱۴ مه) اعلام کردند که تاسیسات نفتی متعلق به شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) با پهپاد هدف حمله قرار گرفته است. انصار الله مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا