سرخط خبرها

عبدالمهدی خطاب به گروه‌های مسلح عراقی: تبعات حمله به نیروهای امریکایی تنها برعهده همان گروه است

شبکه اسکای برس به نقل از روزنامه‌ای امریکایی مدعی شد که نخست وزیر عراق در نامه‌ای به گروه‌های مقاومت اعلام کرده است تبعات اقدامات تحریک‌آمیز علیه نیروهای امریکایی تنها بر عهده همان گروه مسلح است.

میدل ایست نیوز: روزنامه‌ای امریکایی به نقل از «سعید الجیاش»، عضو شورای امنیت ملی عراق گزارش داد طی دو روز گذشته دیدارهای متوالی با همه گروه‌های مسلح انجام و نامه «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به آنان ابلاغ شد، عبدالمهدی در این نامه به وضوح اعلام کرده است هر گروه مسلحی که بخواهد اقدامی تحریک‌آمیز علیه نیروها و منافع امریکا انجام دهد، به تنهایی باید تبعات و پیامدهای این اقدام را بر عهده بگیرد و بغداد هیچ مسئولیتی در این باره بر عهده نخواهد گرفت.

به گزارش شبکه سکای برس، دولت عراق خطاب به گروه‌های مقاومت تاکید کرده است، دولت متعهد به حمایت از منافع امریکا در عراق است و هر گروهی که اقدامی تحریک‌آمیز علیه منافع امریکا انجام دهد، در نهایت دشمن دولت عراق هم محسوب می شود.

این روزنامه در ادامه مدعی شد 30 گروه مسلح در عراق وجود دارد که شمار نیروهای آن به بیش از 125هزار تن می رسد اما گروه‌هایی که احتمال می رود دست به اقدامی علیه امریکا بزنند، گروه‌هایی هستند که تحت حمایت ایران قرار دارند مانند جنبش نجبا، گردان‌های حزب الله و دیگر گروه‌های مرتبط با سپاه پاسداران ایران.

روزنامه مذکور در پایان به نقل از «صلاح العبیدی»، سخنگوی سید مقتدی صدر عنوان کرد:«در عراق گروه‌هایی هستند که بیشتر از ایران دغدغه این کشور را دارند و این نگرانی وجود دارد که دولت عراق قادر به اعمال کنترل بر این گروه‌ها نباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا