سیاسی

ادعای سایت دبکا: نمایندگان امریکا و ایران برای رایزنی در عراق حضور دارند

سایتی امنیتی دبکا مدعی شد که نمایندگان امریکا و ایران با هدف دستیابی به توافقی برای کاهش تنش روزافزون موجود میان طرفین در عراق حضور دارند.

میدل ایست نیوز: سایتی امنیتی مدعی شد که نمایندگان امریکا و ایران با هدف دستیابی به توافقی برای کاهش تنش روزافزون میان طرفین در عراق حضور دارند.

سایت امنیتی عبری زبان دبکا نوشت: «عراق از روز دوشنبه گذشته میزبان نمایندگانی از ایالات متحده امریکا و ایران است که با هدف دستیابی به توافق مورد رضایت طرفین و کاهش شدت تنش‌ها به رایزنی با یکدیگر می پردازند.»

این سایت به نقل از منابع دیگر پیش‌بینی کرد که میزبان این دیدار به جای عراق، قطر باشد.

دبکا در ادامه افزود: «با وجود اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر عدم تمایل به جنگ با ایران و تاکید رهبر ایران بر عدم وقوع جنگ با امریکا، تماس‌های اولیه و محرمانه موجود میان این کشور و تهران نویدبخش کاهش تنش‌های نظامی و یا منازعه فیمابین نیست.»

در همین رابطه، «سلطان بن سعد المریخی»، وزیر مشاور قطر در امور خارجه تصریح کرد که کشورش تلاش‌های بسیاری برای کاستن از شدت تنش‌ها میان امریکا و ایران به کار بسته است.

وی در پایان افزود: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در سفر به تهران اعلام کرد که دوحه برای کاهش تنش تلاش می کند و امریکایی‌ها این تلاش‌ها را زیرنظر دارند.»

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا