سیاسی

نشست سه جانبه سران عراق ـ اردن ـ فلسطین

«برهم صالح»، «ملک عبدالله دوم»، «محمود عباس» در نشستی سه جانبه مسائل منطقه ای را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: نشست سه جانبه رئیس جمهور عراق و پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان، پایتخت اردن، برگزار شد.

به گزارش «الاخباریه» در این نشست که «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق؛ «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن؛ «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین شاهزاده «حسین بن عبدالله»، ولیعهد اردن، در آن حضور داشتند عمق روابط تاریخی و برادران اردن ـ عراق ـ فلسطین و تازه ترین تحولات سیاسی منطقه بررسی شد.

در این نشست مسئله فلسطین بررسی و بر ضرورت حمایت از «برادران فلسطینی در دستیابی به حقوق مشروعشان و برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس» تأکید شد.

رؤسای عراق و فلسطین همچنین بر اهمیت ادامه اداره اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس به دست حکومت اردن تأکید کردند.

حاضران همچنین بر اهمیت همکاری و هم افزایی اقتصادی سه جانبه به خصوص در عرصه آب و انرژی و حمل و نقل و فرهنگ و بهداشت تأکید کردند.

همکاری و هماهنگی و مشورت در مسائل منطقه ای و جهانی در راستای منافع کشورهای عربی و رسیدن به دیدگاه های مشترک درباره چالش ها و بحران های امت عربی از دیگر مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.

هیئت های عراق و فلسطین با همراه مقامات اردنی در ضیافت افطار پادشاه اردن حاضر شدند.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق، پس از این دیدار با انتشار توئیتی تأکید کرد که در این سفر کوتاه و مفید گفت وگوهایی مفصل درباره منطقه و ضرورت دور کردن شیح جنگ از آن داشته و بر ضرورت همکاری جهت کاهش تنش ها و تقویت ثبات و هم افزایی اقتصادی تأکید کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا