سرخط خبرها

هشدار نیروهای پیشمرگ از افزایش تحرکات داعش در مناطق فاصل میان ارتش عراق و پیشمرگ ها

«جبار یاور» ضمن این هشدار خواستار تشکیل جلسه با حضور فرماندهان ارتش عراق و پیشمرگ ها برای بررسی این موضوع شد.

میدل ایست نیوز: «جبار یاور»، دبیر کل وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، تأکید کرد که مناطقی که خالی از حضور نظامی ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ است تبدیل به خطری جدی برای عراق شده است.

او روز جمعه (24 مه) در مصاحبه با شبکه کردی «رووداو» تأکید کرد که زمین های بزرگی در خاک عراق هست که نه ارتش در آن حضور دارد نه نیروهای پیشمرگ و افزود که تحرکات داعش در این گونه مناطق شدت گرفته است.

یاور افزود که این مناطق در دیالی و حمرین و اطراف طوزخورماتو و کفری و مناطق جنوبی کرکوک و اطراف موصل هستند و آمارها نشان می دهد که تروریست های داعش در سال 2018 بیش از 450 عملیات تروریستی در این مناطق انجام داده اند.

او گفت که نمی توان به دقت گفت که چه تعداد تروریست داعشی در این مناطق حضور دارند چون اینگونه مناطق که نه ارتش عراق در آن حضور دارد و نه پیشمرگ ها به حدود هزار کیلومتر مربع می رسد و افزود که این مناطق نوعا مناطق فاصل میان نقطه استقرار نیروهای ارتش با نقطه استقرار نیروهای پیشمرگ است.

دبیر کل وزارت نیروهای پیشمرگ کردستان تأکید کرد که اقلیم کردستان طی نامه ای رسمی به وزارت دفاع عراق خواستار تشکیل جلسه ای با حضور فرماندهان عالی نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق برای رسیدن به توافق درباره این مناطق شده به خصوص که تحرکات داعش در این مناطق شدت گرفته است به خصوص در مناطق کرکوک و دیالی و مخمور.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا