سیاسی

«هاآرتص»: قطر در نشست «معامله قرن» در بحرین شرکت خواهد کرد

«هاآرتص» خبر داد که با وجود قطع روابط دیپلماتیک میان قطر و بحرین، حضور قطر در نشست منامه قطعی شده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «هاآرتص» با انتشار گزارشی خبر داد که با وجود تحریم قطر ازسوی عربستان و متحدانش در منطقه، مقامات قطری در پی حضور در نشست بین المللی مقدماتی برای پرده  برداری از ابعاد اقتصادی طرح امریکایی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، موسوم به «معامله قرن»، در بحرین هستند.

بر اساس این گزارش، که فرستاده «هاآرتص» در واشنگتن آن را تنظیم کرده یکی از مسئولان برگزاری این نشست تأکید کرده که قطر در آن حاضر خواهد شد.

این در حالی است که همه گروه های سیاسی فلسطینی اعلام کرده اند که در این نشست حاضر نخواهند شد و از همه خواسته اند که از حضور در آن خودداری کنند.

در صورت صحت این گزارش، قطر سومین کشور عربی بعد از عربستان و امارات است که حضورش در نشست منامه قطعی می شود.

این گزارش افزوده که حضور قطر در این نشست منوط به صدور اجازه لازم ازجانب بحرین است که یکی از کشورهایی است که قطر را تحریم و روابط خود را با آن قطع کرده است.

قطر پیش از این اعلام کرده بود که لازمه بهبود وضعیت فلسطینیان راه حل های سیاسی و نه ماندن در حد مسائل اقتصادی است.

این گزارش افزوده که قطر در سال گذشته از مهم ترین کشورهایی بوده که به فلسطین کمک های مالی کرده است، ازجمله اخیرا 480 میلیون دلار کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخت کرد تا صرف بهبود معیشت مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه شود.

هفته گذشته نیز دوحه، پایتخت قطر، میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

براساس این گزارش، تیم طراح «معامله قرن» به ریاست «جارد کوشنر» تلاش های گسترده ای را برای متقاعد کردن کشورهای عربی به حضور در این نشست آغاز کرده اند.

این گزارش افزوده که حضور قطر در این نشست دستاوردی بزرگ برای دولت امریکا خواهد بود و نشان خواهد داد که قطر چه روابط نزدیکی با ایالات متحده دارد.

هفته گذشته امریکا اعلام کرد که در ماه ژوئن نشستی بین المللی در منامه، پایتخت بحرین، برای پرده برداری از ابعاد اقتصادی معامله قرن برگزار خواهد کرد.

منبع
هاآرتص

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا