سرخط خبرها

میانجیگری صالح، الحکیم و العامری برای پایان دادن به بحران موجود میان جریان صدر و عصائب

«علی البدیری»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف اصلاح و سازندگی در نامه‌ای فوری به سه شخصیت مهم سیاسی عراق، خواستار حل و فصل بحران موجود میان جریان صدر و عصائب اهل حق شد.

میدل ایست نیوز:«علی البدیری»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف اصلاح و سازندگی نامه‌ای فوری به «برهم صالح» رئیس جمهور، «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر نوشته است و در آن خواستار مداخله این افراد برای حل و فصل بحران موجود میان جریان صدر و جنبش عصائب اهل عراق شد.

البدیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «اختلافات میان جریان صدر و عصائب اهل حق به سود مردم عراق نیست و این اختلافات بازتاب‌های بسیار منفی در پی خواهد داشت.»

وی افزود: «عقلای عراق از جمله برهم صالح، سید عمار الحکیم و هادی العامری باید برای حل و فصل این اختلاف و التهاب شکل گرفته مداخله کنند زیرا نمی توان اموری از این دست را بدون مداخله طرف‌ها و چاره‌جویی به حال خود رها کرد.»

آغاز هفته جاری پیام های برخی اعضای جنبش عصائب اهل حق در واتساپ به بیرون درز پیدا کرد. این پیام‌ها محتوای غیرمحترمانه‌ای علیه سید مقتدی صدر دربرداشت.

در همین رابطه، «سعد شاکر الخزعلی»، نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون صادقون ضمن تکذیب اخبار فوق، اظهار داشت:«برخی افراد اقدام به جعل پیام‌ها کرده و آن را به اعضای عصائب نسبت می دهند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا