سرخط خبرها

فرانسه توقف اجرای احکام اعدام برای شهروندانش در عراق را خواستار شد

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش بارها به عراق اعلام کرده که مخالف احکام اعدام است.

میدل ایست نیوز: «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه، اعلام کرد که کشورش تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از اعدام 6 شهروند فرانسوی محکوم به اعدام به علت همکاری با تروریست های داعش را افزایش می دهد.

دادگاه عراق روز سه شنبه حکم اعدام دو فرانسوی دیگر را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش صادر کرد و اینگونه شمار احکام اعدام صادرشده برای شهروندان فرانسوی به 6 مورد رسید.

جمعیت قربانیان تروریسم که نهادی مدنی در فرانسه است که برای بازگرداندن افراط گرایان به فرانسه و محاکمه آنها در خاک این کشور تلاش می کند اعلام کرد که برای چهار پرونده دیگر نیز در هفته آینده حکم اعدام صادر خواهد شد و 12 مورد هم منتظر صدور احکامشان هستند.

وزیر امور خراجه فرانسه در سخنانی در کمیسیون امور خارجی پارلمان فرانسه تأکید کرد که فرانسه بارها به عراق اعلام کرده که با مجازات اعدام مخالف است.

فرانسه پیش تر با بازگشت ستیزه جویان زندانی داعش و خانواده هایشان به خاک فرانسه مخالفت کرده و آنها را دشمنان میهن خوانده و خواستار محاکمه آنها در سوریه یا عراق شده بود.

لودریان افزود که حدود 400 تا 450 فرانسوی که از ستیزه جویان داعش بوده اند در عراق مناطق تحت کنترل کردها در سوریه زندانی اند و حدود 100 نفر از آنها نیز همچنان در ادلب مشغول جنگیدن اند.

جمعیت قربانیان تروریسم از پاریس خواست که موافقت خود با انتقال این زندانیان از سوریه به عراق را پس بگیرد و مانع از اعدام آنها شود.

پیش از این «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در سفر خود به فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی اش تأکید کرد که 30 تروریست فرانسوی به علت ارتکاب جنایات در خاک عراق براساس قوانین بین المللی در عراق محاکمه خواهند شد.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا