سرخط خبرهاسیاسی

تاکید پادشاه اردن بر عدم پایبندی امّان برای حضور در کنفراس بحرین

«عبدالله دوم»، پادشاه اردن در دیدار با «جراد کوشنر»، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، عدم پایبندی امّان به حضور در کنفرانس اقتصادی بحرین را به اطلاع وی رساند.

میدل ایست نیوز:«عبدالله دوم»، پادشاه اردن در دیدار با «جراد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، عدم پایبندی اردن به حضور در کنفرانس اقتصادی بحرین را به اطلاع وی رساند.

کنفرانس اقتصادی بحرین نخستین گام عملی امریکا برای پیاده‌سازی طرح صلح واشنگتن موسوم به معامله قرن است که در واقع هدف اصلی آن تصفیه مساله فلسطین است.

کنفرانس مذکور در تاریخ 25 و 26 ماه ژوئن در منامه، پایتخت بحرین برگزار خواهد شد و به موجب آن، فلسطینی‌ها در مقابل برخی سرمایه‌گذاری‌ها و کمک‌های مالی از مساله فلسطین چشم‌پوشی خواهند کرد.

پادشاه اردن در دیدار با کوشنر و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه ترامپ در مذاکرات بین‌المللی با ترسیم خط قرمز اردن، تاکید کرد:«هر طرحی که ارائه می شود باید بر اساس راهکار دو دولتی و اعلام قدس شرقی به پایتختی فلسطین استوار باشد.»

در دیدار عبدالله دوم با مشاور دونالد ترامپ، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن، «بشر الخصاونه» مشاور پادشاه و «دینا قعوار» سفیر اردن در واشنگتن حضور داشتند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا