سرخط خبرهاسیاسی

سفیر ایران در عراق: گام‌های بلندی برای تقویت مناسبات با بغداد برداشته‌ایم

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد در مراسم تجلیل از مسئولین سرکنسولگری‌های ایران در سلیمانیه و کربلا اعلام کرد در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای تقویت مناسبات با عراق برداشته‌ایم.

میدل ایست نیوز: ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد تاکید کرد همه ابعاد مناسبات با دولت دوست و برادر عراق برای ما حائز اهمیت است و ما برای تقویت این روابط در همه زمینه‌ها تلاش می کنیم.

مسجدی در مراسم تجلیل از سعدالله مسعودیان، سرکنسول ایران در سلیمانیه و میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در استان کربلا به مناسبت پایان یافتن ماموریت این افراد گفت: خدمات‌رسانی دیپلماتیک در عراق دارای ابعاد ملی و عقیدتی مهمی است و در همین راستا هیات‌های دیپلماتیک ایران از سلیمانیه و اربیل تا بصره به مسئولیت خود در تقویت مناسبات دوجانبه عمل می کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق و خدمات‌رسانی گسترده در اربعین برای تسهیل امور زائران، عنوان کرد: این اقدمات بخش مهمی از فعالیت‌های دیپلماتیک ایران در عراق است.

مسجدی در ادامه گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، دیگر نهادهای ذیربط، کنسولگری‌ها و سایر نهادهای ایرانی حاضر در عراق گام‌ها و اقدامات بسیار ارزشمندی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای تقویت مناسبات دو کشور در سال‌های اخیر برداشته‌اند.

سفیر ایران در عراق در پایان با اشاره به پیوندهای تاریخی، فرهنگی و عقیدتی مشترک دو کشور و داشتن مرزی به طول ۱ هزار و ۴۵۰ کیلومتر، عنوان کرد: تقویت مناسبات دو جانبه ایران و عراق در همه زمینه‌ها در راستای منافع دو کشور است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا