سرخط خبرها

انجمن مشاغل حرفه ای سودان: دست عربستان و امارات به خون مردم سودان آلوده است

سخنگوی انجمن مشاغل حرفه ای سودان از عربستان و امارات و مصر خواست که به دخالت اینچنینی در امور سودان پایان دهند.

میدل ایست نیوز: «اسماعیل التاج»، سخنگوی رسمی انجمن مشاغل حرفه ای سودان، تأکید کرد که عربستان و امارات با حمایت نامحدود سیاسی از شورای نظامی دست خود را در خون مردم سودان آلوده اند.

او در مصاحبه با «الخلیج اونلاین» گفت که امارات 300 خودروی چهارچرخ متحرک به نیروهای دخالت فوری ارتش سودان ارسال کرده که از آنها در متفرق کردن تجمع مردم معترض دربرابر فرماندهی کل نیروهای مسلح در 29 رمضان گذشته استفاده شده است.

او گفت که این خودروهای اماراتی در همه خیابان های سودان دیده می شوند و از آنها برای سرکوب معترضان که تعداد کشتگانشان به 120 تن رسیده استفاده شده است.

التاج از سران مصر و امارات و عربستان خواست که «به حمایت از شورای نظامی که کارش سرکوب ملت سودان است» و به دخالت اینچنینی در امور سودان پایان دهند.

سخنگوی انجمن مشاغل حرفه ای سودان درباره اعتصابات سراسری در سودان گفت که این اعتصابات در روز دوم هم با قوت سابق ادامه دارد هرچند شورای نظامی برخی نهادهای دولتی مانند بانک ها را مجبور به فعالیت کرده است.

او افزود که روز گذشته نیروهای مسلح بسیاری در خیابان های شهرها مستقر شده بودند و 5 نفر را کشتند.

التاج درباره سرنوشت وساطت رئیس جمهور اتیوپی برای حل اختلافات معترضان با شورای نظامی گفت که انجمن مشاغل حرفه ای مطالبات خود را به رئیس جمهور اتیوپی منتقل کرده است.

امروز نیز اعلام شد که ایالات متحده یک دیپلمات بلندپایه خود را برای تشویق طرفین به ازسرگیری مذاکرات به خرطوم اعزام می کند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا