سرخط خبرهاسیاسی

وزیر امور خارجه لبنان: آزادی «نزار زکا» شاید پیغامی از ایران به امریکا باشد

«جبران باسیل» تأکید کرد که این اقدام ایران اگر تفسیری داشته باشد حتما چیز مثبتی است.

میدل ایست نیوز: «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان، گفت که آزادی «نزار زکا» ازجانب ایران، احتمالا پیامی به امریکا باشد.

او در مصاحبه با «سی ان ان» تأکید کرد که اخیرا در نامه ای به «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به مناسبت ماه رمضان از وی خواسته که این شهروند لبنانی آزاد شود و رئیس جمهور لبنان نیز درخواست مشابهی را همتای ایرانی خود، «حسن روحانی»، مطرح کرد «و به ما خبر دادند که با این درخواست موافقت شده است».

باسیل در پاسخ به این سؤال که آزادی زکا در این زمان خاص چه اهمیتی دارد گفت که درباره ارتباط با مسائل منطقه چیزی نمی داند و «اگر تفسیری داشته باشد حتما چیز مثبتی است».

او درباره اینکه آیا این اقدام ایران را می توان پیامی به ایالات متحده دانست گفت: «شاید چنین باشد، به هر حال آنچه ضروری است این است که تنشی در منطقه نباشد که بخواهد به جنگ بینجامد و می توان مسیر متفاوتی را برای مذاکره پیش گرفت».

وزیر امور خارجه لبنان درباره اینکه تا چه حد نگرانی تنش میان ایران و امریکاست گفت که نگرانی چندانی از این بابت ندارد «چون هیچ کس نمی تواند هزینه چنین جنگی را بپردازد و هر دو طرف و همه منطقه ضرر شدیدی خواهند داد و نتیجه آن افراط گرایی و تروریسم بیشتر در منطقه خواهد بود و این چیزی نیست که جهان امروز به آن نیاز داشته باشد».

او افزود که همه باید به سمت اعتدال بروند.

نزار زکا شهروند لبنانی که در ایران به جرم جاسوسی بازداشت شده بود روز گذشته «به صورت مشروط» آزاد شد و به لبنان رفت.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا