سیاسی

«عبدالمهدی» در دیدار با «بن علوی»: عراق به تلاش هایش برای کاهش تنش در منطقه ادامه می دهد

نخست وزیر عراق تأکید کرد که تلاش های عمان و عراق برای کاهش تنش های منطقه کاملا با یکدیگر سازگار است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در دیدار با «یوسف بن علوی»، وزیر امور خارجه عمان، روابط دو کشور و برقراری خطوط هوایی و تسهیل در صدور روادید میان دو کشور را بررسی کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، در این دیدار عبدالمهدی ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه عمان از تقویت روابط دوجانبه و افتتاح سفارت عمان در بغداد استقبال و از نقش عمان در منطقه که سازگار با نقش عراق است تقدیر کرد.

او نقش عمان در توسعه روابط با کشورهای عربی و منطقه و حمایت از تلاش ها برای حفظ امنیت و ثبات و کاهش بحران میان ایران و امریکا و دور کردن منطقه از خطر تنش و جنگ را سازگار با نقش عراق دانست و افزود که دولت عراق هیئت ها و پیغام هایی را به کشورهای دوست فرستاده و به تلاش هایش در این راه ادامه می دهد.

یوسف بن علوی نیز در این دیدار از جایگاه ویژه عراق برای دولت و ملت عمان سخن گفت و افزود که عمان به نقش مثبت و متعادل دولت عراق در مسائل منطقه به احترام و تقدیر نگاه می کند.

او از توسعه روابط با عراق و تمایل مشترک دو کشور برای تقویت روابط و دستاوردها و تفاهمات دو کشور در دور کردن تنش ها از منطقه و ایجاد فضای آرامش و ثبات ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه عمان امروز (چهارشنبه 12 ژوئن) وارد بغداد شد و با همتای عراقی خود و نیز با رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا