سرخط خبرهاسیاسی

مکالمه تلفنی عبدالمهدی ـ پومپئو به روایت وزارت خارجه امریکا

در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا آمده که «پومپئو» در این تماس تلفنی تأکید کرده که ایران عامل حمله به دو نفتکش در دریای عمان بوده است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه خود درباره تماس تلفنی «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، اعلام کرد که حمله به دو نفتکش در خلیج عمان موضوع اصلی این مکالمه بوده است.

در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه امریکا آمده که «پومئو در تماس تلفنی با عبدالمهدی «حملات اخیر ایران در منطقه» را بررسی و بر تعهد امریکا به حمایت از حمل و نقل دریایی تأکید کرده است.

براساس این بیانیه پومپئو به عبدالمهدی تأکید کرده که واشنگتن ایران را عامل حمله به این دو نفتکش می داند.

این بیانیه افزوده که طرفین بر تلاش برای تقویت استقلال و آزادی و قدرت عراق تأکید کرده اند.

در این بیانیه آمده که عادل عبدالمهدی از تعهد امریکا به حمایت از مردم عراق در مبارزه با تروریست های داعش تقدیر و بر تلاش های خود «دربرابر تهدیدهای ناشی از گروه های شبه نظامی وابسته به ایران که استقلال عراق را هدف قرار داده اند» تأکید کرده است.

پیش تر دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در این تماس، تحکیم مناسبات فیمابین مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف به تبادل دیدگاه‌ها پیرامون تحولات منطقه در پی بحران میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، وی موضع عراق در قبال بحران کنونی و تلاش برای تحقق آرامش و حمایت از منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه را اعلام کرده و به دیدارها و رایزنی‌های اخیر صورت گرفته در بغداد پیرامون این پرونده که اهمیت بسیاری دارد و امنیت و منافع کشورهای منطقه و اروپا و جهان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، اشاره کرده است.

منبع
وزارت امور خارجه امریکا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا