سیاسی

نامه «عبدالمهدی» به «العامری» و «صدر»: صبر مرجعیت و مردم رو به اتمام است

منابع آگاه خبر داده اند که نخست وزیر عراق از «العامری» و «صدر» خواسته که با کنار گذاشتن اختلافات هرچه زودتر موضوع تکمیل کابینه را فیصله دهند.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، با ارسال نامه هایی به «هادی العامری»، رئیس ائتلاف بناء، و «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر، نسبت به پایان تحمل مرجعیت شیعه در روند اصلاحات حکومت هشدار داد.

به گزارش «اسرار مدیا»، به نقل از یک منبع نزدیک به عبدالمهدی در این نامه ها تأکید کرده که بیانیه اخیر مرجعیت عالی شیعه که در خطبه های نماز جمعه کربلا ایراد شد چه بسا واپسین هشدار مرجعیت به دولت مورد حمایت ائتلاف های سائرون و فتح باشد.

این منبع افزوده که عبدالمهدی در نامه خود تأکید کرده که فیصله نیافتن موضوع تکمیل کابینه به خصوص وزرای کشور و دفاع باعث فروپاشی کامل تلاش های این دو ائتلاف برای حمایت از دولت وی می شود و چه بسا به انحلال دولت بینجامد.

به گفته این منبع عبدالمهدی از العامری و صدر خواسته که مسائل حاشیه ای را کنار بگذارند و اجازه ادامه روند اصلاحاتی را بدهند که دولت وی پیش گرفته است و افزوده که دیگر نمی توان بیش از این گلایه های مرجعیت و ملت را تحمل کرد و صبر آنها رو به اتمام است.

روز گذشته مرجعیت عالی شیعه از نزاع نیروهای سیاسی برای دستیابی به پست های خاصی در دولت انتقاد کرد و آن را «له له زدن» برای پست و مقام خواند.

تلاش های دولت عراق برای تکمیل کابینه به طور خاص به علت مخالفت ائتلاف سائرون، وابسته به سید مقتدی صدر، با گزینه پیشنهادی ائتلاف بناء به ریاست هادی العامری به شکست انجامید و با گذشت بیش از 6 ماه از تشکیل دولت مذاکرات این دو گروه همچنان به نتیجه ای نرسیده است.

منبع
اسرار مدیا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا