سرخط خبرهاسیاسی

رئیس مجلس عراق: در جلسات آتی مجلس کابینه تکمیل خواهد شد

در پی صدور بیانیه اخیر مرجعیت شیعه، تحرکات تشکل های سیاسی برای فیصله دادن موضوع کابینه شدت گرفته است.

میدل ایست نیوز: دفتر روابط عمومی مجلس عراق اعلام کرد که «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، اعلام کرده که جلسات آتی مجلس شاهد رأی اعتماد برای وزرای باقی مانده کابینه خواهد بود.

دفتر روابط عمومی مجلس عراق در بیانیه ای که روز شنبه (16 ژوئن) منتشر کرد آورده که الحلبوسی ضمن اعلام تشکیل جلسه آینده مجلس در 22 ژوئن، تأکید کرده که در جلسات آتی موضوع تکمیل کابینه در دستور کار خواهد بود.

رئیس مجلس عراق همچنین خواستار حضور وزرای بهداشت و آموزش عالی در مجلس شده است.

روز گذشته (شنبه 16 ژوئن)، در پی صدور بیانیه مرجعیت عالی شیعه به مناسبت پنجمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی که در آن از وضعیت کشور و کندی اصلاحات و عدم تکمیل کابینه انتقاد شده بود، گروهی از نیروهای سیاسی بر ضرورت تلاش برای فیصله دادن به موضوع تکمیل کابینه تأکید کردند.

ائتلاف های سائرون (وابسته به سید متقدی صدر) و جریان حکمت ملی (به رهبری سید عمار الحکیم) با صدور بیانیه هایی تأکید کردند که کابینه باید هرچه سریع تر و حداکثر تا یک هفته آینده تکمیل شود.

آنها همچنین خواستار پایان هرچه سریع تر مدیریت مناصب مهم به دست سرپرست ها شدند و جلوگیری از سهمیه بندی مناصب حکومتی توسط تشکل های سیاسی شدند.

همزمان منابع آگاه خبر دادند که «عادل عبدالمهدی» با ارسال نامه هایی به سید مقتدی صدر و «هادی العامری»، رئیس ائتلاف بناء، بر ضرورت فیصله موضوع تکمیل کابینه تأکید کرده و افزوده که بیش از این نمی توان به نارضایتی مرجعیت و ملت بی اعتنا بود.

کابینه عراق به علت اختلافات تشکل های سیاسی هم اکنون از وزرای دفاع و کشور و آموزش خالی است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا