اقتصادیسرخط خبرها

راهکار «صدر» برای بهبود وضعیت برق عراق: قطع دست «شبه نظامیان و احزاب» از وزارتخانه و نیروگاه های برق

«سید مقتدی صدر» خواستار قطع برق مسئولان به خصوص در منطقه سبز بغداد شده است تا مسئولان بفهمند مردم با چه مشکلاتی روبرو هستند.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر، با صدور بیانیه ای چند راهکار برای حل مشکل برق در عراق ارائه کرد.

در این بیانیه که یکشنبه شب (16 ژوئن) در توئیتر رسمی صدر منتشر شد ضمن انتقاد از اظهارات مسئولان دولتی درباره بهبود وضعیت برق این سخنان را تلاش آنها برای ساکت نگه داشتن مردم در تابستان دانست و افزود که اکنون «قطعی شده که دولت توانایی بهبود وضعیت برق را ندارد».

صدر افزوده که در این راستا، چند راهکار را پیشنهاد می دهد که اولین آنها قطع دست «شبه نظامیان و احزابی» است که وزارت برق و نیروگاه های تولید برق را به دست خود گرفته اند.

او همچنین خواستار تبدیل برق به انرژی ملی و جلوگیری از سپردن آن به خارجی ها شده هرچند تأکید کرده که می توان برای بهبود و اصلاح شبکه برق «از شرکت های خارجی غیر اشغالگر» بهره گرفت.

از دیگر راهکارهای پیشنهادی صدر تشکیل کمیته تحقیق و تفحص درباره پرونده های فساد در وزارت برق و پاکدستی در گرفتن اموال قبض های برق و تشکیل کمیته ای از کارشناسان برای یافتن راه های استراتژیک جهت حل مشکل برق است.

پیشنهاد پایانی صدر قطع برق مسئولان به خصوص در منطقه سبز بغداد و محروم کردن آنها از شبکه ویژه برق است تا مسئولان بفهمند که مردم چه سختی ای می کشند.

با وجود گزارش های مکرر نخست وزیر عراق و وزیر برق درباره افزایش بی سابقه تولید برق عراق، در روزهای گذشته با از مدار خارج شدن چند نیروگاه مادر چند استان عراق شاهد قطعی برق در ساعت های طولانی بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا