سیاسی

وزیر امنیت داخلی اسرائیل: باید «محمود عباس» را کنار گذاشت

«جلعاد اردان» تأکید کرد که جامعه بین الملل باید هرچه سریعتر «محمود عباس» را از صحنه سیاسی کنار بگذارد.

میدل ایست نیوز: «جلعاد اردان»، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، خواستار کنار گذاشته شدن «محمود عباس» و اجرای قانون اسرائیل درباره شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری شد.

به گزارش «القدس العربی»، اردان که در کنفرانس سالانه روزنامه «جروزالم پست» در نیویورک سخنرانی می کرد تأکید کرد که جامعه بین الملل باید هرچه سریع تر برای برکناری محمود عباس تلاش کند «تا فعالیت های دیپلماتیک با فلسطین بتواند به پیش برود».

اردان که عضو کمیته امور امنیتی و سیاسی کابینه اسرائیل است، از محمود عباس بابت اصرار بر پرداخت حقوق خانواده های اسرا و شهدای فلسطینی و خودداری از شرکت در نشست منامه برای اعلان ابعاد اقتصادی «معامله قرن» در ماه جاری میلادی انتقاد کرد.

او گفت که «دولت فلسطین تلاش می کند که نشست اقتصادی منامه به دعوت رئیس جمهور امریکا را به شکست بکشاند و عباس باید هزینه این خیره سری را بپردازد».

اردان تأکید کرد که «واقعا منطقی نیست که هدایت مسیر مخالفت با این نشست را فلسطینی ها بر عهده داشته باشند، جامعه بین الملل باید این را بداند».

او اظهار داشت: «وقت آن رسیده که با صدای بلند فریاد بزنیم که ابومازن که حامی تروریسم و مشوق قتل و خواستار قطع روابط به جای همزیستی است باید از صحنه سیاست جهان کنار رود و به خانه اش برگردد».

پیش از این محمود عباس «معامله قرن» را «معامله ننگ» خوانده و از همه کشورهای عربی خواسته بود که از حضور در نشست منامه خودداری کنند.

اردان همچنین تأکید کرد که گام بعدی اسرائیل باید «اجرای قانون اسرائیل درباره شهرک نشین های یهودی در کرانه باختری باشد».

او این اقدام را «قانونی و اخلاقی و منطقی» خواند و تأکید کرد که براساس قوانین بین الملل این بخش ها قانونی است و دلیلی برای «تبعیض درحق آنها» وجود ندارد و افزود که چنین اقدامی «پیامی واضح به فلسطینی ها خواهد بود که بدانند وقت چندانی ندارند و ما قرار نیست منتظر آنها بمانیم و این گونه به روند صلح کمک خواهد شد».

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا