سرخط خبرهاسیاسی

جریان حکمت ملی: وقتی در دولت نیستیم چرا باید مسئولیت اشتباهات آن را بپذیریم

یک نماینده عضو جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که مدافعان دولت کنونی کسانی اند که در آن سهم دارند.

میدل ایست نیوز: «حسن فدعم»، نماینده عضو جریان حکمت ملی عراق، درباره تصمیم این جریان برای تبدیل شدن به اپوزیسیون داخل مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

او در مصاحبه با شبکه «الفرات» گفت که جریان حکمت ملی مشارکتی در دولت ندارد و دلیلی نمی بیند که پیامدهای اشتباهات دولت را بر عهده بگیرد.

فدعم افزود که روشی که دولت پیش گرفتن درست نیست و جریان حکمت ملی نمی خواهد مسئولیت اشتباهات دولت به پای این جریان سیاسی بیفتد.

او تأکید کرد که حزب الدعوه از سال 2003 تا 2018 حزب حاکم در کشور بوده اند و طبیعی است که با اپوزیسیون مخالف باشند.

به گفته فدعم «سید عمار الحکیم کسی نیست که بخواهد بازی سیاسی را برهم بزند یا بر موج سوار شود و همه او را به تصمیمات شجاعانه و سرنوشت ساز سیاسی می شناسند».

این عضو جریان حکمت ملی افزود که کابینه دولت همچنان کابینه ای تابع احزاب است و شاهد این مدعا همین است که همچنان وزارتخانه های دفاع و کشور و دادگستری و آموزش به علت اختلافات تشکل های سیاسی بدون وزیر مانده است.

او گفت که مدافعان دولت کنونی در آن سهم دارند و برای همین خودشان را به آب و آتش زده اند و بیشتر به فکر سهمیه خود در دولت و گرفتن وزارتخانه های بیشترند.

فدعم پیش بینی کرد که برخی گروه های دیگر سیاسی نیز همین مسیر جریان حکمت را پیش بگیرند و بتوان فراکسیون اکثریت را داخل مجلس تشکیل داد.

او هدف جریان حکمت را اصلاح روند سیاسی کشور دانست و گفت که چنین چیزی بدون حضور تشکل اپوزیسیون داخل مجلس عملی نخواهد شد.

جریان حکمت ملی روز گذشته با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد که به «اپوزیسیون سیاسی قانونی ملی سازنده» تبدیل می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا