سیاسی

«معاریو»: بحث های مفصلی در کاخ سفید برای «حمله تاکتیکی» به ایران در جریان است

منابع آگاه خبر داده اند که رئیس جمهور امریکا تصمیم گیری نهایی در این باره را به «مایک پومپئو» واگذار کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه اسرائیلی «معاریو» به نقل از چند دیپلمات در دفتر سازمان ملل متحد در نیویورک خبر دادند که کاخ سفید در حال بررسی طرحی برای «حمله تاکتیکی» به ایران در پاسخ به حملات اخیر به دو نفتکش در خلیج عمان است.

براساس این گزارش، این دیپلمات ها تأکید کرده اند که از روز جمعه گذشته بحث های بسیاری با حضور فرماندهان بلندپایه نظامی و نمایندگان پنتاگون و مشاوران «دونالد ترامپ» در کاخ سفید درباره «حمله تاکتیکی» علیه ایران در حال انجام است.

به گفته این منابع، آنها به فکر اجرای حمله ای هوایی علیه مراکز مربوط به فعالیت هسته ای ایران هستند.

یکی از این منابع که دیپلماتی غربی است گفته که این حمله «شدید اما منحصر به یک هدف» خواهد بود.

این منابع تأکید کرده اند که ایالات متحده همچنین در پی افزایش نیروهای نظامی خود در خاورمیانه و ارسال یگان های تازه ای به منطقه طی چند روز آینده با همین هدف است.

به گفته این منابع خود ترامپ چندان به حمله به ایران تمایل ندارد اما «صبر او سرآمده» و تصمیم گیری نهایی در این باره را به «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه، واگذار کرده است.

روز جمعه دو نفتکش که یکی نروژی و دیگری ژاپنی بودند در دریای عمان هدف حملاتی قرار گرفتند که آسیب دیدن و آتش سوزی در آنها را باعث شدند.

ایران ضمن مشکوک خواندن این حمله اعلام کرد که برای نجات کارکنان یکی از نفتکش ها و خاموش کردن آتش تلاش کرده، اما ایالات متحده با انتشار تصاویری ایران را عامل این حملات دانسته است.

همزمان عربستان و انگلستان نیز ادعای امریکا را تأیید کردند هرچند بسیاری کشورهای اروپایی و روسیه شواهد امریکا در این باره را ناکافی دانستند.

پس از این حملات شورای امنیت سازمان ملل نیز جلسه ای محرمانه تشکیل داد که ظاهرا به نتیجه دلخواه امریکا نرسید.

منبع
معاریو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا