سرخط خبرهاسیاسی

بیانیه وزارت خارجه عراق درباره سفر اعضای شورای امنیت به بغداد

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای به توضیح سفر شماری از اعضای سازمان ملل متحد به عراق پرداخت.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای به توضیح سفر شماری از اعضای سازمان ملل متحد به عراق پرداخت.

در متن این بیانیه آمده است:

پایتخت عراق فردا میزبان شماری از اعضای شورای امنیت خواهد بود؛ این مقامات در سفری یک روزه و بنا به دعوت دولت عراق راهی بغداد می‌شوند.

این سفر تاریخی در راستای همسویی با رویکرد عراق در تحکیم نقش خود در سطح بین الملل و کارآمد ساختن آن و تحرکات دیپلماتیکِ رو‌به‌رشد کشور جهت تحقق سیاست درب‌های باز به روی همه کشورهای جهان با تکیه بر اصول اساسی منشور سازمان ملل که عراق یکی از موسسان آن است، انجام می شود.

این سفر حکایت از موفقیت آمیز بودن تلاش‌ها برای گسترش دامنه امنیت و تحقق ثبات در کشور دارد و همچنین تأکیدی بر حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است، چراکه این نهاد نقش محوری در پاسداری از صلح و امنیت و حل و فصل مسائل بین المللی از طریق راهکارهای سیاسی دارد.

عراق معتقد است که باید نقش این نهاد تقویت شود و شورای امنیت مسئولیت‌های خود را به صورت کارآمد و موثر انجام دهد؛ به ویژه آن مسئولیت که مربوط به حل مشکلات و پایان دادن به بحران‌های منطقه است.

در جریان این سفر، اعضای شورای امنیت دیدارهایی با «برهم صالح»، رئیس جمهور «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق و نیز نمایندگانی از دولت اقلیم کردستان خواهند داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا