سرخط خبرهاسیاسی

قرقاش: پهپاد امریکایی سرنگون شده از خاک ما بلند شده بود/ از خلیفه حفتر حمایت می کنیم

«انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات به این مسأله اذعان کرد که پهپاد آمریکایی که اخیراً توسط ایران سرنگون شد، از خاک امارات بلند شده بود.

میدل ایست نیوز: «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات به این مسأله اذعان کرد که پهپاد آمریکایی که اخیراً توسط ایران سرنگون شد، از خاک امارات بلند شده بود.

قرقاش در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی “لاریبابلیکا” اقرار کرد: پهپاد آمریکایی که ایران آن را سرنگون کرد، از خاک ما بلند شده بود. ایالات متحده پایگاه‌های نظامی در کویت، قطر و امارات و بحرین دارد.

قرقاش که چهارشنبه سفر به رم را آغاز کرد و مذاکراتی با وزیر امور خارجه ایتالیا داشت، گفت: « چنین مأموریت‌هایی متوقف نمی‌شوند، اما این پهپاد زمانی سرنگون شد که در حریم‌ هوایی بین‌ المللی روی تنگه هرمز قرار داشت و احتمال ندارد که این پهپاد حریم هوایی ایران را نقض کرده باشد.»

وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین اذعان کرد که کشورش از «خلیفه حفتر»، فرمانده ارتش ملی لیبی در عملیاتش علیه تروریسم در کشور لیبی که با گروه‌های تندروی مورد حمایت از سوی ترکیه مواجه است، حمایت می‌کند.

پیشتر علی محمد الشیخی، فرمانده حفاظت از اتاق عملیات ویژه که وابسته به نیروهای حفتر در شهر غریان است، در هنگام بازجویی که نیروهای دولت توافق ملی از وی به عمل آوردند، گفت که تعدادی از نظامیان فرانسوی و اماراتی در مدیریت عملیات مشترک در طرابلس از داخل اتاق عملیات در این شهر مشارکت داشتند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا