سرخط خبرها

تقدیر وزیر امور خارجه بحرین از «سیاست حکیمانه» امریکا در خودداری از درگیری نظامی با ایران

وزیر امور خارجه بحرین تأکید کرد که کشورش چیزی درباره ابعاد سیاسی طرح موسوم به «معامله قرن» نمی داند.

میدل ایست نیوز: «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه بحرین، گفت که کشورش چیزی از طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، موسوم به «معامله قرن»، نمی داند و تأکید کرد که نشست منامه اقدامی برای عادی سازی روابط با اسرائیل نبود.

او که کشورش هفته گذشته میزبان نشست اقتصادی معامله قرن بود، در مصاحبه با شبکه «العربیه»، نشست منامه را «ادای مسئولیت به برادران فلسطینی» خواند و گفت که این نشست با همکاری ایالات متحده برگزار شد و اکثر کشورها و نهادهای بین المللی در آن حضور قابل قبولی داشتند.

آل خلیفه تأکید کرد که این نشست «اقدامی برای عادی سازی روابط با اسرائیل بود، بلکه فرصتی بی همتا برای فلسطینیان جهت بهبود اوضاع اقتصادی آنها» بود و افزود که «میلیاردها دلار برای سرمایه گذاری جهت ساخت و ساز به نفع منطقه پیشنهاد شد».

او اظهار داشت که کشورش در جریان ابعاد سیاسی طرح معامله قرن نیست و افزود که موضع بحرین در این باره کاملا آشکار است و «بارها گفته ایم که فقط چیزی را می پذیریم که فلسطینی ها با آن موافقت کنند و این موضعی است که پادشاه ما در نشست اتحادیه عرب در مکه بر آن تأکید کرد، یعنی تشکیل کشور فلسطین بر مرزهای 1967 و پایتخت آن قدس شرقی».

وی افزود که راه حل دو کشوری و طرح عربستان برای حل این مناقشه همان چیزی است که بحرین هم به آن پایبند است.

وزیر امور خارجه بحرین درباره تنش میان ایران و امریکا در منطقه هم گفت که بحرین از «رفتار حکیمانه امریکا در خودداری از درگیری نظامی با ایران» تقدیر می کند.

او سیاست ایران را تهدیدی برای کشورهای خلیج و صلح و ثبات جهانی دانست و از نقش امریکا و کشورهای بزرگ برای مهار این سیاست تقدیر کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا