سیاسی

نماینده امریکا در خاورمیانه: امریکا کرانه باختری را «منطقه مورد مناقشه» می داند نه «منطقه اشغالی»

«جیسون گرینبلات» طی اظهاراتی بی سابقه تأکید کرد که کرانه باختری ازنظر امریکا «منطقه مورد مناقشه» است.

میدل ایست نیوز: «جیسون گرینبلات»، فرستاده ویژه امریکا در امور خاورمیانه، طی اظهاراتی بی سابقه گفت که دولت امریکا کرانه باختری را «منطقه مورد مناقشه» می داند.

او طی سخنانی در کنفرانسی درباره روابط اسرائیل و امریکا در بیت المقدس تأکید کرد که «اختلافاتی بر سر زمین ها هست اما در قطع نامه 242 سازمان ملل مرزی ترسیم نشده و امریکا کرانه باختری را منطقه مورد مناقشه می داند».

گرینبلات که از طراحان اصلی طرح امریکا برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل (معامله قرن) دانسته می شود خواستار کنار گذاشتن تعبیر «شهرک های اسرائیلی» و استفاده از اصطلاح «شهرها» یا «مناطق مسکونی» شد و آن را مقدمه چینی برای همزیستی مسالمت آمیز دانست.

او همچنین گفت که قوانین بین المللی و تصمیمات سازمان ملل راه حلی اجرایی برای حل این مناقشه به دست نمی دهند و باید طرفین مذاکراتی رودررو برای تحقق صلح انجام دهند.

«صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، اظهارات گرینبلات را «تحقیر اعراب و مسائل عادلانه آنان» خواند.

وزارت امور خارجه فلسطین نیز این اظهارات را «تحریک برانگیز» و تلاش برای توجیه سیاست شهرک نشینی و «اعتراف به مواضع واقعی دولت ترامپ در مسئله فلسطین» خواند.

در بیانیه وزارت امور خارجه فلسطین تأکید شده که این اظهارات در چارچوب تلاش های اسرائیل برای انکار وجود اشغالگری و تعامل با زمین های اشغالی به عنوان زمین های مورد مناقشه می گنجد و تلاشی برای توجیه آن است.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا